نیروی انتظامی فارس امنیت عزاداران حسینی را تامین می کند

سردار حبیبی گفت: نیروی انتظامی استان فارس امنیت عزاداران حسینی را همگام با مساجد و هیئت های مذهبی در اجرای برنامه های ماه محرم، برقرار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «رهام بخش حبیبی»، امروز (سه شنبه 19 مرداد) با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی استان فارس امنیت عزاداران حسینی را همگام با مساجد و هیئت های مذهبی در اجرای برنامه های ماه محرم، برقرار خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: پلیس خادم عزاداران حسینی است و به دلیل شیوع کرونا، برگزاری برنامه های مذهبی در ماه محرم و صفر باید طبق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا انجام شود.

وی اضافه کرد: برای این ایام در استان، طرح های انتظامی و ترافیکی ویژه با هدف تامین امیت عزاداران حسینی پیش بینی شده که توسط پلیس اجرا خواهد شد و گشت های خودرویی، موتوری و پیاده در سطح شهر نیز افزایش می یابد.

سردار حبیبی تاکید کرد: همکاری مردم و عزاداران حسینی، مشارکت همیاران محرم، پلیس های افتخاری، مسئولان هیئات های مذهبی و همکاری سازمان ها و دستگاه های مختلف موجب می شود تا عزاداری دهه اول محرم با امنیت کامل در استان برگزار شود.

وی ادامه داد: انسجام و هماهنگی حرکت هیئات مذهبی در ساعات تعیین شده نقش مهمی در اجرای این برنامه ها دارد و استفاده از خودروهای عمومی برای حضور در مراسم عزاداری از ایجاد ترافیک جلوگیری می کند و مردم هر مواردی را می توانند به سامانه 110 اطلاع دهند.

سردار حبیبی با تاکید بر نقش مراسم مذهبی در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: روحانیون و مبلغین مذهبی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارند که این نقش در ایام محرم نمود بیشتری دارد و سخنرانی های مذهبی در مساجد و در جمع عزاداران حسینی، موجب کاهش این آسیب ها در جامعه می شود.

کد خبر 1083688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha