«هنرکارت» منتشر شد

تجربه‌نگاری نوزدهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «هنرکارت» ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هنرکارت طرحی است برای حمایت از کسانی که فارغ از آنچه به پا دارند، به عینیت بخشیدن به رؤیاها و افکارشان می‌اندیشند. این کتابچه، گزارشی است از چگونگی تولد هنرکارت، اقدامات انجام‌شده برای سر پا ایستادن آن، برداشتن گام‌های نخستینش و درنهایت، آینده‌ای که برای آن ترسیم شده است.

 

در فصل اول این گزارش به‌ ضرورت‌های ایجاد هنرکارت و دغدغه‌های مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، به عنوان یکی از عوامل موثر در ایجاد این کارت اشاره شده است که از رهگذر تجربیات او در این صندوق و مراودات بسیارش با هنرمندان و شناخت مشکلاتشان حاصل شده است.

در فصل دوم این جلد، فرآیند ثبت‌نام، توزیع و خدمات حاصل از این کارت و مشکلات شروع این طرح، گزارش شده و در فصل سوم نیز، به دستاوردهای این طرح اشاره شده است.

 

فصل چهارم با عنوان «اشک‌ها و لبخندها» به انعکاس نظرات مختلف اهالی هنر و قلم درباره پروژه هنرکارت اختصاص داده شده است و از آنجاکه ملموس‌ترین خدمت هنرکارت به اعضا، واریز کمک هزینه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا بوده است، اغلب نظرات درباره این موضوع است و البته در میان صحبت‌ها، به وضعیت سخت معاش هنرمندان و نویسندگان به‌خصوص در دوره کرونا هم اشاره شده است.

در فصل آخر این گزارش نیز به چشم‌اندازهای این طرح اشاره شده است.

 


 

کد خبر 1083726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha