شهر چمران مخازن ذخیره آب ندارد

شیخاچی گفت: شهر چمران مخازن ذخیره آب ندارد و تکمیل پروژه تأسیسات مرکزی آب معطل تأمین اعتبارات مالی مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «احمد شیخاچی» امروز (سه‌شنبه ۱۹ مرداد) در آیین تکریم اصحاب رسانه شهر چمران با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه تأثیر فراوانی بر افکار عمومی و فرهنگ‌سازی دارد و می‌تواند کمک شایان توجهی به رفع مشکلات حوزه آب و فاضلاب کند.

 

رئیس اداره آبفا شهر چمران افزود: تشویق و ترغیب شهروندان به پرداخت به موقع حق انشعاب و قبوض و صرفه‌جویی در مصرف آب مهم‌ترین موضوعی است که رسانه‌ها می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کرده و به آبفا کمک بسیار زیادی کند.

 

وی عنوان کرد: این شهر مخازن ذخیره آب ندارد و تکمیل تأسیسات مرکزی آب واقع در ورودی شهر نیز معطل تأمین اعتبارات مالی مورد نیاز مانده است.

 

شیخاچی اضافه کرد: انتظار داریم موضوع از طریق نماینده مردم منطقه در مجلس، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر و امام جمعه شهر چمران پیگیری، اعتبارات مورد نیاز تأمین و این تأسیسات نیمه‌کاره تکمیل و وارد مدار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه نیازمند ۹ تا ۱۱ میلیارد تومان اعتبار مالی است و با تکمیل و راه‌اندازی آن ۶ هزار متر مکعب به ذخیره آب شهر چمران اضافه خواهد شد.

 

رئیس اداره آبفا چمران همچنین به مشکل فرسودگی شبکه فاضلاب این شهر اشاره کرد و ادامه داد: شبکه فاضلاب شهر چمران یکی از فرسوده‌ترین شبکه‌های فاضلاب است و بالغ بر ۵۰ سال قدمت دارد.

 

شیخاچی تصریح کرد: اصلاح این شبکه فرسوده نیز نیازمند تخصیص اعتبارات مالی است و قرار بود اعتبارات لازم تزریق شود اما این موضوع هنوز محقق نشده است.

 

وی به مشکل پرداخت حقوق کارکنان آبفای چمران نیز اشاره کرد و گفت: حقوق و مزایای کارکنان این اداره چند ماهی عقب افتاده، اولویت را پرداخت معوقات و به روز کردن حقوق آنها گذاشته‌ایم تا با دلگرمی بیشتری به ادامه کار بپردازند.

 

رئیس اداره آبفا شهر چمران اذعان کرد: برای حل کوتاه مدت مشکل فاضلاب شهر نیز از محل اعتبارات جاری اداره، لایروبی شبکه فاضلاب را آغاز کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم ظرف مدت ۴۵ روز آینده این موضوع را به پایان برسانیم.

 

وی فعال‌سازی لیفت‌های موجود در سطح شهر و افزایش ظرفیت تلمبه‌خانه مرکزی چمران را از دیگر برنامه‌های آبفا دانست و بیان کرد: در این راستا کار را آغاز کرده‌ایم و شهرداری چمران نیز باید پای کار بیاید تا بتوانیم با همگرایی و مشارکت مشکل دفع آب‌های سطحی را حل کنیم.

 

شیخاچی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی نیز باید به کمک آبفا بیاید ابراز کرد: اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهر چمران و شهرک بعثت نیاز به اعتبارات کلان دارد و تأمین این اعتبار بدون کمک صنعت میسر و مقدور نیست.

 

رئیس اداره آبفا شهر چمران در پایان به نقش شهروندان در رفع مشکلات موجود اشاره کرد و یاد آور شد: شهروندان باید به عنوان پلیس اداره آب فعالیت کرده و شکستگی‌های شبکه آب و فاضلاب را به موقع و به سرعت از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع دهند.

 

کد خبر 1083756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha