تأسی به سبک زندگی حسینی، ضامن سعادت دنیوی و اُخروی ماست

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشورگفت: بی شک تأسی به سبک زندگی حسینی و استقامت در این راه، ضامن سعادت دنیوی و اُخروی همه ماست.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز داشت: محرم و عاشورا یکی از جلوه های بارزش ناظر به مقوله سبک زندگی است و حقیقتاً کسی که سبک زندگی اش حسینی باشد و در این راه استقامت بورزد، به سعادت دنیا و آخرت نائل می شود.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: کسی که از این راه و مرام نورانی پیروی کند، قبل از هر چیز بنده صالحی است که از اوامر پروردگارش تبعیت کرده و در زندگی اش به عنوان یک محب اهل بیت(ع) به دنبال تحقق سبک زندگی دینی و قرآنی است.

 

ظهیری همچنین گفت: ماه محرم و صفر به خصوص دهه نخست ماه محرم، بهترین فرصت است که در کنار عزاداری برای سیدالشهدا(ع)، معرفت و بصیرت خویش را نسبت به حضرات معصومین(ع) ارتقا ببخشیم و بیش از پیش بکوشیم که سبک زندگی مان رنگ و بوی حسینی و اهل بیتی به خود بگیرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آن حدیث معروف که امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات همه بشریت است، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات صادره از ناحیه ائمه اطهار(ع) یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای تقرب به خدا، محبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و از این رو ما باید این فرصت عظیمی که خدای متعال به ما عنایت کرده که در دستگاه امام حسین(ع) به عرض ارادت و خدمت گزاری بپردازیم را قدر بدانیم.

 

وی افزود: کسی که از سبک زندگی حسینی پیروی می کند، همواره به دنبال حق طلبی، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و نیز تکلیف مداری است و در هر زمانه ای می کوشد که بر اساس تعالیم قرآن و اهل بیت(ع) به درستی به وظیفه ایمانی و اعتقادی خود عمل کند.

کد خبر 1083840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha