فراخوان فعالان فلسطینی برای اقامه   نماز صبح جمعه در مسجد ابراهیمی

فعالان فلسطینی در شهر الخلیل به دنبال اقدام صهیونیست ها مبنی بر آغاز ساخت آسانسور در مسجدابراهیمی، خواستار حضور مردم برای برگزاری نماز صبح جمعه در این مکان مقدس شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «فلسطین آنلاین»، جمعی از فعالان شهر الخلیل از ساکنان شهرک قدیمی خواستند در نماز صبح روز جمعه مسجد ابراهیمی شرکت کنند.

 

فعالان فلسطینی تاکید کردند که مسجد ابراهیمی حق کامل مسلمانان است و هر گونه اجرای طرح های یهودی سازی در این مکان مردود است.

 

در همین راستا، نظامیان صهیونیستی عصر روز سه شنبه (19 مرداد ماه) اقدام به قلع و قمع تظاهرکنندگان نزدیک مسجد ابراهیمی کردند.

 

فلسطینیان در اعتراض به اجرای پروژه ساخت آسانسور در صحن مسجد ابراهیمی در این شهر توسط مقامات صهیونیستی تظاهرات کرده بودند.

 

رامی الحموری، فعال فلسطینی در این باره گفت: صهیونیست ها هشت سال است که می خواهند طرح ساخت آسانسور را در مسجد ابراهیمی اجرا کنند که تازه آغاز کرده اند.

 

وی افزود: ما تنها با حضور و همبستگی خود می توانیم جلوی طرح های شوم صهیونیست ها را بگیریم. وی تاکید کرد: ساکنان این منطقه از این اقدام صهیونیست ها نگران هستند و ما باید جلوی آن را بگیریم.

 

وی از یونسکو خواست از مسجدابراهیمی که جزء میراث جهانی است، حمایت کند و از اقدام صهیونیست ها جلوگیری کند.

 

بنابراین گزارش، صهیونیست ها از دو روز گذشته قصد اجرای طرح یهودی سازی در مساحت 300 متر مربع مسجد ابراهیمی دارند که شامل ساخت آسانسور نیز در این مکان است و دو میلیون شیگل به آن اختصاص داده اند.

کد خبر 1083912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha