اشتغال ناقص در خراسان شمالی بالا است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: با وجود بالابودن نرخ مشارکت اقتصادی در استان، نرخ اشتغال ناقص در این خطه از کشور بالا است.

«حسن نوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اشتغال ناقص در خراسان شمالی بالا است، اظهارداشت: نرخ اشتغال ناقص به معنای پایین بودن میزان درآمد شاغلان است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: خراسان شمالی، استان کشاورزی است و سهم این بخش در اشتغال بسیار بالا است اما روستاییان ما به صورت سنتی فعالیت دارند از این رو میزان درآمد آنان پایین است.

 

وی خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۴.۲ درصد و نرخ بیکاری ۸.۵ درصد است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: نبود و یا ضعف صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی هم سبب شده تا ارزش افزوده که نصیب کشاورز می شود، پایین باشد.


وی گفت: راه اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب می شود تا ارزش افزوده محصول کشاورزی بیشتر شود و سود بیشتری نصیب تولید کننده شود و در نهایت منجر به افزایش درآمد روستاییان می شود.


نوری همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان و عشایر گفت: این استان در این زمینه از استان های برتر کشور است و بخش بسیار زیادی از این تسهیلات در بخش کشاورزی به ویژه در بخش دامداری بوده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش دام سبب شده تا تولیدکنندگان این بخش سود مناسب به دست نیاورند.
 

 

 

کد خبر 1083935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha