۴۴ اکیپ نظارتی در خراسان جنوبی طی ایام تاسوعا و عاشورا فعال خواهند بود

اصغرزاده با بیان اینکه ۴۴ اکیپ نظارتی در خراسان جنوبی طی ایام تاسوعا و عاشورا فعال خواهند بود، گفت: با توجه به شویع ویروس کرونا و امکان شیوع تب کریمه کنگو مردم و هیئات مذهبی برای ذبح دام ها به ۱۱ کشتارگاه فعال در سطح استان مراجعه کنند.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه محرم به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قربانی و تأمین بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی بحث نظارت نظارتی بر ذبح دام در روزهای تاسوعا و عاشورا را در دستور کار خود قرار داده است.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه 44 اکیپ نظارتی در استان در ایام تاسوعا و عاشورا فعال خواهند بود، افزود: از این تعداد 16 اکیپ ثابت و 28 اکیپ به صورت سیار به بحث نظارت بر ذبح دام خواهند پرداخت.

 

وی در ادامه بیان کرد: در اکیپ های نظارتی فعال در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی 16 دامپزشک و 41 بازرس بهداشت گوشت و 13 ناظر شرعی حضور خواهند داشت.

 

اصغرزاده با اشاره به اینکه 11 کشتارگاه در خراسان جنوبی آماده ذبح دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هستند، ادامه داد: در شهرستان های زیرکوه و خوسف که کشتارگاه وجود ندارد مقرر شده است تا مکانی به عنوان قربان گاه جهت ذبح دام ها در نظر گرفته شود.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم و هیئات مذهبی از کشتار دام ها در خیابان ها پرهیز کنند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و امکان شیوع تب کریمه کنگو از مردم و هیئات مذهبی درخواست می شود تا ذبح دام ها را در کشتارگاه ها جهت حفظ سلامت مردم انجام دهند.

 

وی در پایان بیان کرد: به مردم توصیه می شود که برای حفظ سلامت خود جگر  دام را تازه نخورند و مصرف و توزیع گوشت دام های قربانی را پس از طی جمود نعشی در شرایط سرد و دمای یخچال به مدت حداقل 24 ساعت انجام گیرد.

کد خبر 1083939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha