عزاداری باید بر مدار صاحب عزا باشد/ آدابی که به مجالس حسینی رنگ و بوی امام زمانی می‌دهد

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه عزاداری‌های محرمی ما باید بر مدار صاحب عزا یعنی امام زمان (عج) بچرخد، گفت: این مهم آدابی دارد مثل آنکه در عزای سیدالشهداء علیه‌السلام اشک‌های خود را نذر فرج و سلامتی فرزند ایشان امام زمان (عج) کنیم.

حجت الاسلام «مصطفی حسن زاده» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره بایدهای منتظرانه و مهدوی مجالس امام حسین (ع)، اظهار کرد: مجالس عزاداری های ما باید بر مدار صاحب عزا بچرخد، همان کسی که تمام عالم هستی، امروز بر محور او می چرخد یعنی وجود مقدس امام زمان (عج) به عنوان بقیه الله الاعظم (عج).

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه رنگ و بوی مهدوی دادن به مجالس حسینی به رعایت برخی آداب نیاز دارد، گفت: اینکه در شروع و اقامه عزاداری و پایان آن از حضرت ولی عصر ارواحنافداه اذن بگیریم،  برای تسلیت و دلجویی از امام زمان (عج) با حالت حرن و اندوه وارد شویم، در ورود به روضه ها به احترام صاحب مصیبت، لحضه ای با تامل به آن حضرت (عج) سلام کنیم ازجمله این آداب است.

 

وی تصریح کرد: همچنین، با توجه به آنکه بهترین مکان ها برای زیارت و دیدن آن بزرگوار (ع)، مجالس عزاداری جد غریب و مظلوم‌شان امام حسین (ع) است، با اشتیاق  به قصد زیارت آن حضرت (عج) در مجالس عزاداری شرکت کنیم و یقین بدانیم که صاحب عزا ما را می بیند؛ در عزای سیدالشهداء علیه السلام اشک های خود را نذر فرج و سلامتی فرزند ایشان امام زمان (عج) کنیم.

 

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه تاکید کرد: علاوه بر این، بعد از گریه بر مصائب جد بزرگوارشان برای تعجیل در فرج دعا کنیم تا مشمول دعای امام زمان (عج) شویم؛ در روضه ها  به شدت حزن و گریه های  امام زمان (عج)  و همراه شدن با آن بزرگوار در نحوه عزاداری توجه کنیم، با توجه به حضور گمنام و ناشناس امام زمان (عج) در عزاداری ها به همه شرکت کنندگان در مجالس عزاداری حسینی اهتمام کنیم.

 

وی درباره دیگر آدابی که به مجالس حسینی رنگ و بوی امام زمانی می دهد، ابراز کرد: تجدید عهد و میثاق با صاحب عزا و عزم جدی و درخواست راسخ برای ترک گناه و انجام واجبات و دعا برای ظهور و عمل به وظایف منتظران بالاترین تسلای قلب جمیع مصیبت زدگان اهل  آسمان و زمین عاشورا است که بر منتظران امام زمان (عج) است که آنها را رعایت کنند.

 

کد خبر 1083948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha