نماز جمعه مایه وحدت آحاد مردم است/ سنگر  نماز جمعه آگاهی بخش به جامعه است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه سنگر نماز جمعه آگاهی بخش به جامعه است، گفت: اگر چنانچه هویت نماز جمعه با تحول آفرینی که دارد در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در همایش بزرگ دست اندرکاران قرارگاه فرهنگی نماز جمعه استان ایلام با حضور استاندار، ائمه جمعه، ستاد نماز جمعه و مدیران کل دستگاه های اجرایی، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، اظهار کرد: صحنه عاشورا بسیار زیباست، در زیارت عاشورا نیز مورد تاکید قرار گرفته است و از جلوه های زیبا در زیارت عاشورا این است اینقدر ما خودمان را به امام نزدیکی می بینیم که از خدا می خواهیم که ما را از کسانی قرار دهد که در رکاب امام رمان(عج)،  خونخواه آن حضرت باشیم.

 

حجت االاسلام« الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه نماز جمعه از معارف بزرگی است که مغفول مانده است، ابراز کرد: نماز جمعه ظرفیتی است که  در اختیار داریم اما ناشناخته است،  در نماز جمعه  هم که توجه به دین انسان و بعد معوی و هم توجه به بعد مادی انسان می شود،  آیه های نهم و دهم سوره جمعه  می فرماید که زمانی که صدای اذان را می شنوید، بشتابید و آنچه مربوط به امور دنیا می شود را رها کنید که به نفعتان است اگر بدانید.

 

وی بیان کرد: بعد از اقامه نماز جمعه انسان دنبال روزی است تا از فضل خدا بهره مند شود، فضل الهی فراتر از  شایستگی های انسان است که خداوند به او توجه می کند،  اگر هم  دنبال فضل الهی هستید باز هم به یاد خدا باشید.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه سنگر  نماز جمعه آگاهی بخش به جامعه است، گفت: نماز جمعه، جایی است  بصیرت و بینش دینی افراد را   افزایش می دهد، اگر چنانچه هویت نماز جمعه با تحول آفرینی که دارد در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از جایگاه های است که متعلق به خداست، یادآور شد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای تشکیل ستاد در راستای تکریم روز پنجم مردادماه  سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک حرکت خوب در استان آغاز  کرد که قابل تقدیر است،  بنای قوی نهاده شد که نیاز است استمرار  داشته باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمن بسیار تبلیغ می کند که با وعده های دروغین و فریبنده جوانان برای دور شدن از ارزش های اسلامی ترغیب کند،  گفت:  نماز جمعه،ظرفیت بزرگی در اختیار داریم که جای کار دارد، در این شرایطی که در مرعض شبیخون فرهنگی دشمنان قرار گرفته ایم و دشمن با تمام توان بر علیه ارزش های دینی و اسلامی تبلیغ می کند باید از این ظرفیت ستاد نماز جمعه  و خطیب نماز جمعه  استفاده  شود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه باید برای پاسداری از خون شهدا و اجرای فرامین مقام معظم رهبری باید از طرفیت نماز جمعه استفاده کرد، افزود:دشمنان برای جلوگیری از مشارکت مردم و عدم حضور در انتخابات، تبلیغات گسترده ای انجام دادند، وقتی دشمن این گونه کار می کند  تلاش ما هم باید بیشتر شود.

 

وی ابراز کرد:  برای طیف جوان و نوجوان  باید کار شود، در ستاد نماز جمعه نیاز است که تحول جدیدی ایجاد شود با یک روشی که تاثیرگذار باشد، نیاز داریم در شرایط فعلی در ستاد نماز جمعه  فعالیت های بیشتری در حوزهای فرهنگی انجام شود، ائمه جمعه برای جذب مخاطب و تاثیرگذاری بر مخاطبان تلاش کنند و با نشاط بودن در این حوزه خیلی تاثیرگذار است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نظر مردم در برگزاری خطبه ها گرفته شود، افزود: باید تلاش شود که خطبه های نماز جمعه به صورت مختصر برگزار شود، خطیب نماز جمعه یک نقش پدری دارد، نماز جمعه مختص  به حزب، جریان وو گروه خاص نیست و متعلق به خداست، همانطور که در نماز  در پیشگاه خداوند متعال قرار می گیریم، باید ظرفیت جوری باشد که همه در نماز جمعه  حضور داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه مایه وحدت همه آحاد  جامعه است، نماز جمعه جایی است که  حرف مردم به گوش مسئولان رسانده  می شوند و مردم انتطار دارند خطیب نماز جمعه  به عنوان زبان گویای مردم، مشکلات را بیان کند.

 

گفتنی است، در این جلسه از فعالان ستادهای نماز جمعه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد.

کد خبر 1083963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha