پتانسیل احداث سومین شهرک صنعتی در فومن وجود دارد

سعیدی‌‎کیا با اشاره به وجود دو شهرک صنعتی کوچیچال به مساحت ۱۵ هکتار و گوشلوندان به مساحت ۸ هکتار، از وجود پتانسیل برای احداث سومین شهرک صنعتی در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «فریبرز سعیدی‌کیا» پیش از ظهر امروز(چهارشنبه، 20مرداد) در نشست صمیمی با فرماندار فومن که به بررسی وضعیت شهرک‌های صنعتی کوچیچال و گوشلوندان اختصاص داشت، مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی در شهرستان فومن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به وجود دو شهرک صنعتی کوچیچال به مساحت ۱۵ هکتار و گوشلوندان به مساحت ۸ هکتار، از وجود پتانسیل برای احداث سومین شهرک صنعتی در شهرستان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه تصفیه خانه کوچیچال ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کار احداث ابنیه تمام شده است افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها این تصفیه‌خانه در دهه فجر سال جاری به افتتاح می‌رسد.

 

سعیدی‌کیا با اشاره به مصوبات استانی گفت: مقرر شده ۶۸ واحد صنعتی استان شناسایی، به سرمایه گذار جدید واگذار و فعال شوند و در کوچیچال نیز ۲ واحد صنعتی شناسایی و در حال اقدام به منظور فعال شدن هستند، اما مباحث مربوط به زیرساخت و واگذاری در گوشلوندان نیازمند اهتمام بیشتری است.

 

 

در ادامه «محمدرضا محسنی» با بیان اینکه پیگیری مسائل و مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی فومن از اولویت‌های دولت در شهرستان است تصریح کرد: برخی واحدهای صنعتی فومن گویی رها شده‌اند و بانک‌ها پیگیری لازم را در زمینه مشکلات این واحدها ندارند.

 

فرماندار فومن با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا با افزایش اعتبار پروژه‌ها برای شهرک‌های صنعتی در کمیته برنامه‌ریزی سال جاری، بخشی از مشکلات تاسیسات شهرک صنعتی کوچیچال را رفع کنیم، از اهتمام متولیان شهرستان در احصای مشکلات و رفع کاستی‌ها خبر داد.

 

وی با اشاره به لزوم تلاش بیشتر در مدیریت بهینه و هرچه بهتر شهرک‌های صنعتی شهرستان به ویژه کوچیچال، اهمیت استفاده از ظرفیت‌های این مجموعه‌های صنعتی شهرستان را مورد توجه قرار داد و خواستار این شد که شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به شناسایی، ساماندهی و اقدام قانونی درخصوص افرادی که زمین دریافت کرده‌اند، اما فعالیت صنعتی نمی‌کنند و راکد هستند، اقدام کند.

 

محسنی همچنین خواستار اتمام پروژه تصفیه خانه کوچیچال شد که از مطالبات شهرستان بوده و هم اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.

 

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد به منظور جذب سرمایه گذار، هماهنگی‌های بیشتری بین ادارات و دستگاه‌های استانی جهت رفع محدودیت‌ها از جمله در رابطه با مسائل محیط زیستی انجام شود تا زمینه مناسبی برای حضور کارآفرینان در شهرک‌های صنعتی شهرستان فراهم شود و تلاش شود درجه بندی زیست محیطی و رتبه شهرک‌های صنعتی متناسب با نیازهای شهرستان تعریف شود.

 

کد خبر 1084028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha