افزایش ۹ درصدی پیک بار مصرف برق نسبت به سال گذشته در استان یزد

اسدی با اشاره به افزایش مصرف برق و افزایش پیک بار گفت: سال جاری تاکنون شاهد افزایش ۹ درصدی پیک بار نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، ابوالفضل اسدی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: صنعت برق همچون صنعت های زیرساختی امور تلاش های برای تامین برق مطمئن داشته است و در راستای این رویکرد تلاش کردیم تا تکالیف ما پیش برود.

 

وی افزود: پیک نیاز مصرف استان در سال 99 نسبت به سال 98 میزان 8 درصد افزایش داشته است در حالی که نیاز مصرف استان در سال 1400 به 9 درصد رسیده است که این به دلیل صنعتی بودن استان است.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد بیان کرد: 30 درصد مصرف در بخش صنعتی و 45 درصد نیز صنایع بزرگ است و جمعا 75 درصد صنعتی و تنها هفت درصد به کشاورزی اختصاص دارد.

 

اسدی ادامه داد:پیشبینی ما برای سال 1400 میزان 1980 بوده که تاکنون 1965 مگاوات رسیده است .

 

وی بیان کرد: برق منطقه ای یزد به عنوان پیشرو در کشور است که پروژه های مختلفی از جمله ایجاد مرکز خلاقیت و کار تیمی، اصلاح تعرفه صنایع، ارائه راهکار به منظور کاهش مصرف انرژی سرمایشی کشور و طرح بهینه سازی انرژی خانه به خانه دنبال کرده ایم.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد گفت: در کنار پروژه هایی ما سعی کردیم با افتتاح 19 پروژه بالغ بر 600 میلیارد تومان در این مسیر حرکت کنیم و ارتقای صنعت برق استان را دنبال کنیم.

 

اسدی گفت: اجرای پروژه ملی بهینه سازی مصرف خانه به خانه و پیشنهاد و پیگیری طرح احداث نیروگاه های خود تامین توسط صنایع استان و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث نیروگاه در مناطق بهاباد، ابرکوه و اردکان نیز از جمله اقدامات دیگر ما در استان بوده است.

 

وی بیان کرد: رشد بار مصارف سرمایشی با توجه به افزایش دما، رشد مصارف چاه های کشاورزی، کاهش ظرفیت نیروگاه های برقابی به دلیل کاهش حجم بارندگی، رشد استخراج رمز ارزهای بدون مجوز، رشد بار صنعتی به دلیل رونق صنایع، تاخیر در صدور محوز آغاز برنامه هایت عمیرات واحدهای نیروگاهی از جمله دلایل نیاز مصرف بیش از تولید برق بوده است.

کد خبر 1084080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha