افزایش ۵ برابری اعتبارات آب روستایی در سال جاری

امامی گفت: اعتبارات بخش آب روستایی خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته افزایش پنج برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین امامی» امروز (۲۰ مرداد) در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب روستایی در سال جاری اظهار کرد: اعتبارات بخش روستایی نسبت به سال گذشته  افزایش پنج برابری داشته است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در بحث طرح های آبرسانی روستایی اعتبار اختصاص دادیم که طی دو سال آینده تحول چشمگیری در بحث آبرسانی روستایی خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: این ۴۰ میلیارد تومان با نظر فرمانداران برای پایدارسازی شبکه های روستایی و تاب آوری آن در شرایط بحرانی هزینه خواهیم کرد.

 

امامی با بیان اینکه آبرسانی پایدار به ۱۸ روستای استان تکمیل و آماده افتتاح است، افزود: در حال حاضر به ۳۹۸ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود.

 

«مهدی عصمتی پور» مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به سکونت ۱۶ هزار و ۹۳۰ خانوار عشایری در استان، اظهار کرد: برای هر خانوار در طی سال ۱۲۰ لیتر آب به صورت روزانه درنظر گرفته شده است که هزینه آن یک میلیون و ۸۲۵ هزار تومان می شود.

 

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد جمعیت روستایی استان عشایر هستند، افزود: فاز اول پروژه آبرسانی به عشایر چاه مسافر عشق آباد طبس تا هفته دولت آماده افتتاح می شود.

 

عصمتی پور عنوان کرد: در حال حاضر طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد نهبندان در دست اجرا است.

کد خبر 1084099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha