محرم و صفر فرصت ترویج و نهادینه سازی گفتمان امر به معروف و نهی از منکر است

حقیان با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: محرم و صفر فرصت تبلیغ، ترویج و نهادینه سازی گفتمان امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام « رضا حقیان» در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در خرم آباد، در با اشاره به اینکه دهه اول ماه محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، افزود: هدف از این نامگذاری، تبلیغ، ترویج و نهادینه سازی گفتمان امر به معروف و نهی از منکر است.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: ایجاد باور نسبت به وجوه  فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین گام در راستای تحقق این فریضه دینی است.

 

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی در راستای نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر،  ادامه داد: بی توجهی به این فریضتین می تواند عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی باشد.

 

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اهمیت این دو واجب، بیان کرد:  خداوند متعال در قرآن کریم و معصومین(ع) در روایات در بیان موضوعات مختلف بسته به درجه اهمیت این موضوعات از روش ها و شیوه های بیانی مختلفی استفاده کرده اند.

 

وی ادامه داد: در نگاهی اجمالی به این روش ها دیده می شود که برخی موضوعات در قالب قصه و داستان بیان شده است چون داستان حضرت یوسف و قصه بنی اسرائیل، وهدف خداوند متعال در بیان این داستان ها قصه گویی نیست بلکه هدف عبرت آموزی و الگو برداری است.

 

حجت الاسلام حقیان ادامه داد: برخی از مسائل در قالب سوگند، مثال، تهدید، تمجید و دیگر شیوه های بیانی بستگی به نوع و درجه اهمیت موضوع به شیوه خاصی بیان شده است و تاکید قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه همگان در نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وظیفه دارند، اظهار داشت: تمامی شهروندان جامعه و به ویژه اقشار نواحی مقاومت بسیج در ترویج این دو واجب فراموش شده نقش تعیین کننده و بسزایی دارند.

 

حجت الاسلام حقیان ادامه داد: امسال نیز همزمان با دهه امر به معروف و نهی از منکر ویژه برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار می شود که این موارد به ستادهای شهرستانی نیز ارسال شده است.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان اظهار کرد: متاسفانه آنطور که باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به جایگاه حقیقی خود نرسیده و  این موضوع نشان از غفلت عمومی به این فریضتین است

کد خبر 1084106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha