فراخوان جشنواره ملی«عید تاعید»در مازندران توزیع شد/ترویج مهدویت از چاپ ۳۵۰عنوان کتاب تاآموزش ۱۵هزار معلم مازندرانی

حجت الاسلام نصوری از برگزاری جشنواره ملی«عید تا عید» ویژه گروه سنی کودکان، جوانان و بزرگسالان در ۱۲رشته خبر داد و گفت: علاقه مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی آثار خود را تا ۱۴ بهمن ماه به آدرس www.yaremahdavi.ir ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «محمدرضا نصوری» ضمن تبریک به مناسب روز خبرنگار، خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه اظهار کرد: امیدواریم مخابره کننده خبر ظهور امام زمام (عج) باشید، گسترش فرهنگ مهدویت در دنیای امروز ضرورت دارد ولی ما به‌جای اینکه مردم را عاشق امام حی و زنده کنیم توجهشان را به سمت امام شهید بردیم، که البته خوب است.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در مازندران با اشاره به اینکه در مازندران همه وجوهات و نذورات مردمی با نیات امامان شهید اهدا می‌شود، گفت: مردم عاشق امام شهید هستند چون دیدند برای دین تلاش کرد، ولی باید با نگاه اصیل مردم را عاشق امام زمان کنیم، حضرت مهدی (عج) ۱۲ قرن غائب است،چطور برای بحران‌های مختلف کرونا، امنیت و آب ستاد بحران تشکیل می دهیم ولی برای موضوع مهم غیبت امام زمان (عج) نه!

حجت الاسلام نصوری با تاکید بر اینکه باید همت کنیم هم نگاه تعمیقی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در خصوص مهدویت نباید خواب و رویا را مطرح کنیم، ما نزدیک به ۲ هزار روایت غیرتکرار در حوزه مهدویت داریم، علامه امینی فقید در خصوص بحث امامت ۱۱ جلد کتاب نوشته معلوم است که باید کار کرد و برای کار کردن  در عرصه‌های مختلف نیاز به ابزاری همچون هنر، رسانه، سخنوری و مکتوبات است، به‌خصوص در دنیای امروز که فضای مجازی تبدیل به فضای حقیقی شده است.

 

وی بیان کرد: در طول چهل سال گذشته و ۱۲ قرن غیبت امام شبهات زیادی وجود داشت، ولی همه یک طرف این چهل سال یک طرف، چرا که هر وقت ما کار می‌کنیم دشمن هم حساس می‌شود و سال‌ها مطالعه می‌کند تا بتواند نسبت به مباحث امام حالت تهاجمی بگیرد.

 

حجت الاسلام نصوری عنوان کرد: حال سوال اینجاست که ما در بحث مهدویت چقدر کار کردیم؟ در کتب درستی که ۱۲ خط مطلب هم در مورد امام زمان نداریم! لذا نیاز است در این بحث همچون عاشورا کار مردمی صورت بگیرد، چرا که مهدودیت پیوست تمامی مناسبت‌ها و مسائل فرهنگی کشور و مقوله‌ای برای بسترسازی و زمینه‌سازی وحدت برای همه ملت هااست.

 

وی یادآور شد: اعتقاد همه این است که مهدی (عج) می‌آید ولی برای آمدنش کاری نمی‌کنند! این نیاز به بسترسازی دارد، شیعه باید در این حوزه با تکیه بر نهضت انقلاب روح انتظار را زنده نگه دارد، در انقلاب مردم پشت سر امام راحل حرکت کردند، چون او را به‌عنوان نائب امام زمان (عج) قبول داشتند، امیدواریم این انقلاب هم زمینه‌ساز ظهور امام باشد.

حجت الاسلام نصوری با اعلام اینکه امسال دو نیمه شعبان داریم،گفت: تصمیم گرفتیم فضای مباحث مهدویت را در قالب جشنواره ارائه بدهیم، از این رو اقدام به برگزاری جشنواره ملی با محوریت فعالیت‌های مهدوی در مساجد، بقاع متبرکه و مهدیه ها با عنوان " عید تا عید" کردیم که در گروه سنی کودکان،  جوانان و بزرگسالان، در حوزه نقاشی، خوشنویسی، عکس، عکس‌نوشته، شعر و داستان کوتاه، تواشیح، سرود، مداحی، مولودی، خدمات اجتماعی و گروه‌های جهادی کردیم.

 

وی اعلام کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ به آدرس www.yaremahdavi.ir ارسال کنند تا جوایز نفیس دریافت کنند.

 

حجت الاسلام نصوری در ادامه بیان کرد: در سال ۱۳۸۳ ارتقای شوراهای بنیاد استان‌ها در دستور کار قرار گرفت ولی ما بودجه دولتی و حوزوی نداریم؛ باید یکی از ماموریت‌های ما ساماندهی مجموعه‌های فعال مهدوی استان باشد، در این راستا نزدیک به ۲۵ مهدیه شهری و روستایی شناسایی شدند و به میزبانی مهدیه‌ها جلساتی برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: بحث دیگر ساماندهی کانون‌های مهدویت در دانشگاه‌ها بود که در پی آن در ۱۷ دانشگاه این کانون‌ها فعال شد و برایشان نشست‌های تخصصی و کلاس‌های آموزشی تدارک دیدیم و مورد استقبال واقع شد.

 

حجت الاسلام نصوری ادامه داد: نزدیک به ۱۵ هزار معلم دینی و پرورشی آموزش مهدویت دادیم ، ۴۲ هزار دانش‌آموز مازندرانی در جشن تکلیف مجازی نیمه شعبان حضور داشتند که فرصت خوبی برای ترویج مباحث مهدویت بوده است، در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران دوره‌آموزشی مهدویت با ارائه دو واحد درستی در ۱۶ جلسه در قالب کتاب درسنامه برگزار می‌شود، همچنین در دوران کرونا در پورتال جامع مهدویت مدرسه مجازی منطقه  فعال شد.

 

وی اذعان کرد: یکی از ماموریت‌های ما ساماندهی مجموعه‌های مهدویت بوده است، بنیاد مهدویت تاکنون ۳۵۰ عنوان کتاب چاپ کرده است، در بحث تعامل با رسانه آمادگی داریم در صورت اضافه شدن بخش مهدویت، محتوا را در دسترس قرار دهیم.

 

حجت الاسلام نصوری ادامه داد: در مسیر معرفی بنیاد با کمبود نیرو مواجه هستیم و همه کار روی دوش ۷۰ مربی خواهر و برادر تربیت شده است که همه تلاششان را می‌کنند، امید آنکه از ظرفیت مجموعه‌های مختلف استان استفاده کنیم، تعاملاتمان باید با سپاه و شهرداری بیشتر باشد.

کد خبر 1084110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha