عملیات اجرایی کارخانه سیمان دهلران بعد از سال ها بلاتکلیفی از سر گرفته شد

عملیات اجرایی کارخانه سیمان دهلران ظهر امروز با حضور مسئولان محلی، سرمایه گذار، جانشین دادستان ایلام، رسانه ها و کارگران بیکار شده این کارخانه از سر گرفته شد.

خبرگزاری شبستان، ایلام- مجتبی کاور: عملیات اجرایی پروژه کارخانه سیمان دهلران با پیشرفت 90درصد بعد از سال ها تعطیلی و بلاتکلیفی و موانعی که بانک عامل بر سر راه این کارخانه ایجاد کرده بود که با پیگیری های مکرر نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس شوری اسلامی، دستور رئیس قوه قضائیه در سفر اخیر به ایلام، استاندار ایلام، معاون استاندار، فرماندار ویژه دهلران و رئیس سازمان بازرسی استان از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

 

فرماندار ویژه دهلران در گفت گو با خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: پیگیری های دولت و استانداری، دستگاه قضایی، نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذار و دستگاه های نظارتی و رسانه ها، باعث شد سرمایه گذار پای کار بیاید.

 

«مجید عسگری» یادآور شد: با انتخاب چند پیمانکار و شروع عملیات اجرایی این کارخانه، امیدواریم برابر برنامه زمانبدی مصوب، سرمایه گذار پروژه را پیگیری کرده و شاهد تکمیل آن باشیم.

 

وی گفت: این پروژه به طور مسقیم زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را فراهم می کند و به طور غیر مستقیم نیز نقش موثری در زمینه اشتغال در منطقه ایفا خواهد کرد.

 

جانشین دادستان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: پیرو دستور ریاست قوه قضائیه حدود یکسالی است که دستگاه قضائی با پیگیری های لازم، به دنبال فعال کردن این پروژه و رفع موانع کارخانه سیمان دهلران است.

 

«رضا امیری مقدم» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، افزود: در این راستا جلسات متعددی در ستاد اقتصاد مقاومتی، دادستانی مرکز با دستور دادستان استان  و همچنین جلساتی با مدیرعامل کارخانه برگزار شد.

 

وی از برنامه عملیاتی زمان بندی برای فعالیت پروژه خبر داد و گفت: ظرف مهلت ۹ ماه مدیرعامل باید پروژه را فعال و بهره برداری کند و امروز قراردادها با پیمانکاران منعقد شده و پروژه رسما در جهت تکمیل عملیات اجرایی شروع به کار کرده است.

 

جانشین دادستان ایلام یادآور شد: به مردم استان و شهرستان دهلران قول می دهیم تا لحظه آخر رصد و پیگیری می کنیم و این تازه شروع کار مجموعه قضایی در جهت فعال سازی این کارخانه است.

 

امیری مقدم گفت: همه متولیان و دست اندرکاران پیگیری های لازم را انجام می دهند و آنچه مد نظر دستگاه قضایی است،  فعال کردن پروژه بوده که مدیرعامل برنامه زمانبندی را ارائه و در راستای همان برنامه اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد.

 

مدیرعامل کارخانه سیمان دهلران گفت: مشکلات زیادی از ناحیه بانک عامل یعنی بانک ملت برای پروژه ایجاد شده و بسیاری از اموال و حساب های بانکی توقیف شده است.

 

«رسول شفیعی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران افزود: مصمم به اجرای پروژه در برنامه زمانبدی هستیم و در این زمینه بانک عامل باید اجرای ماده ۲۰ برای رفع مشکلات همکاری کند.

 

وی از بهره مندی همه کارخانه های سیمان از مزایای ماده ۲۰ خبر داد و گفت: حتما  ماده ۲۰ برای کارخانه‌ سیمان دهلران هم اجرا و حساب بانکی کارخانه  مبلغ ریالی در آن مسدود شده مورد استفاده قرار گیرد  تا در ادامه مسیر ما مشکل نداشته باشیم.

 

شفیعی تاکید کرد: با راه اندازی این کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم می توان اشتغال های جانبی را هم راه اندازی کرد.

 

مدیرعامل کارخانه سیمان دهلران ادامه داد: استفاده از توان نیروی بومی از اولویتهای ما است و در این راستان نیز از همه پیمانکاران زیرمجموعه شرکت خواسته شده که جذب نیروی بومی در اولویت کار باشد.

 

وی گفت: با تکمیل این کارخانه سالیانه بیش از یک میلیون 200هزار تن سیمان تولید خواهد شد که با توجه به نزدیکی به کشور عراق فرصت مناسبی برای صادرات و ارز آوری برای کشور است.

 

به گزارش شبستان بیش از 15سال از کلنگ زنی کارخانه سیمان دهلران می گذرد، کارخانه ای که هنوز به سامان نرسیده است تقابل بانک عامل و سرمایه گذار، سبب شده که کارخانه سیمان دهلران با بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی به خاطر اختلاف با شکایت بانک عامل دستور قضایی بیش از 4 سال تمام امکانات مصادره  و همین سبب شده این کارخانه به صورت کامل تعطیل شود.

 

تلاش مسئولان استانی و شهرستانی برای پای کار آوردن سرمایه گذار برای حل مشکلات موجود این کارخانه و استفاده از ماده ۲۰ رفع موانع تولید هم تاکنون سبب نشده که بانک عامل  همکاری لازم را داشته باشد و همین موضوع سبب شده که در سفر اخیر  حجت الاسلام محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه به استان ایلام، سازمان بازرسی مامور بررسی کار این کارخانه برای تعیین تکلیف این کارخانه شود بعد از پیگیری ها توسط سازمان بازرسی و تهیه گزارش و همکاری مسئولان اجرایی و دستگاه قضایی امروز در آئینی شاهد از سرگیری عملیات اجرایی پروژه بودیم که امیدواریم این بار این پروژه به سرانجام برسد و متولیان با نظارت دقیق این کار را هم برای رونق تولید و هم اشتغال در منطقه را فراهم و قصه ناتمام کارخانه سیمان را برای همیشه تاریخ با تکمیل شدن آن تمام کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1084122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha