برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) با یک سوم جمعیت در انزلی

حجت الاسلام خوبرو از برگزاری مراسم عزاداری با یک سوم جمعیت در مساجد ، هیئت های عزاداری و بقاع متبرکه انزلی خبر داد.

«حجت الاسلام عباس خوبرو» امروز (چهارشنبه، 20 مرداد) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی گفت: الزامات برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (علیه السلام) در این شهرستان کاملا رعایت می شود و ساعات این مراسم ها به حداقل ممکن به مدت 2 ساعت رسیده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه انزلی اظهار داشت: عزاداری ها طبق الزامات اعلام شده در فضای باز با یک سوم جمعیت برگزار می شوند و به علت ممنوعیت دسته روی شهر به شهر، این آیین در انزلی اجرا نخواهد شد، اما دسته روی به صورت محلی و بارعایت دستورالعمل وپروتکل بهداشتی انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) باید از طبل و سنج شخصی استفاده کنند در غیر اینصورت طبل و سنج باید به هنگام جابجایی بین افراد طبق شرایط بهداشتی کاملا ضدعفونی شود.

 

وی در خصوص نحوه توزیع نذورات در این ایام گفت: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم ممنوع بوده و نذورات باید فقط به صورت بیرون بر و ترجیحا غذاهای بسته بندی شده وخشک باشد.

 

حجت الاسلام خوبرو افزود: نذورات مقید به طبخ وبسته بندی باید باشد و عزاداران باخود به بیرون ببرند و برپایی چادرهای سرو چای وشربت و... نیز ممنوع است.

 

وی خاطر نشان کرد : در پخش صدای بلندگو در مراسم عزاداری باید رعایت حال همسایگان شود و شرعا فقط مجاز به پخش اذان از ماذنه مساجد هستیم.

کد خبر 1084153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha