خدمت و نیکی به پدر و مادر زنده یا مرده انسان را به بهشت می رساند

آیت‌الله جاودان همزمان با ماه محرم در حسینیه شیخ مرتضی زاهد گفت: نماز اول وقت و خدمت و نیکی به پدر و مادر زنده یا مرده انسان را به بهشت نقد می‌رساند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمدعلی جاودان به مناسبت ماه محرم در حسینیه شیخ مرتضی زاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: امام صادق(ع) فرمودند عزاداری امام حسین(ع) افضل تقرب به خداوند است، همچنین نماز اول وقت نیز افضل اعمال است.

این استاد اخلاق افزود: آیت‌الله بهجت با نماز بهشت را تجربه می‌کردند، کسانی که مقدمات پاکدامنی را دنبال می‌کنند و برای نماز، زندگی، معاشرت و والدین زحمت می‌کشند نتایج بهشتی آن را از همین دنیا تجربه می‌کنند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه هرکس نماز اول وقت خود را می‌خواند به بهشت نقد می رسد، عنوان کرد: نماز صحیح و اول وقت انسان را از جهنم بداخلاقی و فحشا و منکر بازمی‌دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خدمت و نیکی به پدر و مادر زنده یا مرده انسان را به بهشت نقد می‌رسد، مرگ را راحت و بهشت او آباد می‌کند. اظهار کرد: بر اساس روایات نگاه به والدین همراه با مهر ومحبت ثواب حج دارد، رحمت الهی حد و اندازه ندارد هر بار به والدین با مهربانی نگاه کنید هزار حج است، کاری کنید هر طوری هست والدین از شما راضی شوند. کسی که به والدین خود خدمت می‌کند به او گفته می‌شود من تو را می بخشم.

وی با بیان اینکه ائمه(ع) وظیفه دارند حرف خدا را به مردم برسانند و آنها را تربیت کنند، اظهار کرد: مرحله دوم وظیفه انبیاء و اولیاء این است که راه و رسم آدمیت به انسان نشان دهند، در مرحله دیگر کسانی که از امام پیروی می‌کنند باید به حد نصاب برسند که ایشان تشکیل حکومت دهند، مردم ایران از امام راحل حمایت کردند که ایشان حکومت تشکیل دادند.

 

کد خبر 1084202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha