توزیع بیش از ۸ هزار متر پارچه مشکی عزای حسینی از محل نیات موقوفات بندرعباس

کریمی از توزیع بیش از ۸هزار متر پارچه مشکی عزای حسینی بین هئیت های مذهبی از محل موقوفات با نیات مرتبط در شهرستان بندرعباس خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « محمد کریمی » در گفتگویی خبری اظهار کرد: موضوع کرونا باعث نمی‌شود که عزاداری امام حسین(ع) باشکوه برگزار نشود بلکه همه مردم می‌توانند با نصب پارچه مشکی بر سردرب منازل و هئیت ها، در این فضاسازی محرم شریک باشند.


وی افزود: عزاداری ماه محرم جایگاه ویژه در دین و مذهب ما دارد و لذا باید بتوانیم با استفاده از ابتکاراتی مانند همین موضوع سیاه پوشان و فضا سازی مساجد، تکایا، حسینه ها ، هیئت ها و خانه ها ، عزای امام حسین (ع) را ارج نهیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس در ادامه از راه اندازی پویس « هر خانه یک روضه » در این شهرستان خبرداد و عنوان کرد: این نوع فضا سازی می‌تواند اهمیت بسزایی در ایام ماه محرم داشته باشد.

 

کریمی گفت: آن دست افرادی که نذوراتی در ماه محرم دارند می‌توانند در تهیه پارچه مشکی عزاداری امام حسین(ع) و فضا سازی مساجد، تکایا، حسینه ها، هیئت ها مردم شریک شود زیرا این موضوع اجری بالای دارد. 

 

وی با بیان اینکه از محل نیات موقوفات شهرستان بندرعباس بیش از هشت هزار متر پارچه مشکی به ارزش ۶۴۰ میلیون ریال را تهیه شده است، افزود: این پارچه ها بین  مساجد، تکایا، حسینه ها و هیئت ها توزیع می شود.

 

 

کد خبر 1084306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha