اجرای روضه های خانگی  ماه محرم درب منازل شهدای همدان

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه برنامه روضه‌های محله توسط مردم محله و عموم مردم برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته این برنامه درب منزل دو هزار شهید همدان اجرا شد.

حجت الاسلام «محمد هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: با توجه به اینکه امسال کنگره هشت هزار شهید استان برگزار خواهد شد، بنابراین روضه‌های خانگی در قالب روضه‌های محله بر درب منازل هشت هزار و ۸۰۰ شهید استان برگزار می‌شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود:. این طرح برای دومین سال پیاپی از روز اول محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، گرچه پوشش کل این خانواده‌ها سخت به نظر می‌آید اما امیدواریم حداقل روضه خانگی بر درب چهار هزار خانواده شهید اجرا شود.

 

وی همچنین از احیا شدن دوباره روضه‌های بازار خبر داد و گفت: این روضه‌ها در فضاهای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود که منشأ خیرات و برکات زیادی است.

 

وی ادامه داد: روضه‌های خانگی از جمله مظاهر دلدادگی مردم ایران به اهل بیت پیامبر اسلام(ص) است که حال و هوا و صفای خاص خود را دارد و بانیان این جلسات معتقدند که روضه‌ها سبب افزایش برکت خانه‌هایشان شده است.

 

حجت الاسلام نظیری بیان می‌کند: روضه خانگی حتی می‌تواند فقط با حضور اعضای خانواده برگزار شود، مهم نیت و برگزاری یک مراسم بی‌تکلف است.

 

وی بیان کرد:  روضه‌های خانگی باعث تقویت روابط میان اهل محل و خانواده می‌شود. مخصوصا در خانه‌های آپارتمانی این روضه‌ها می‌تواند باعث آشنایی هر چه بیشتر همسایه‌ها با یکدیگر شود همچنین مجالس روضه محمل بسیار مناسبی برای صله رحم با اقوام و آشنایان است.

 

کد خبر 1084350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha