تعزیه خوانی و برگزاری مراسم عزاداری با همت کانون روستای ولایت در تویسرکان

سجادی فر گفت: همزمان با دهه اول ماه محرم ، مراسم عزاداری و تعزیه خوانی با هدف ترویج فرهنگ عاشورا در بین نسل جوان با همت کانون روستای ولایت برگزار می شود.

«وحید سجادی فر» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با دهه اول مراسم عزاداری در کنار برگزاری تعزیه خوانی در روز عاشورا با همت اعضای کانون ولایت و اهالی روستا در فضای باز برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت در روستای احمد آباد شهرستان تویسرکان افزود: محرم، فرصت بی‌نظیری برای تربیت جوانان است  و نهضت حسینی(ع)، برای انسان و جهان، سراسر مشق است.

 

وی ادامه داد: . رفتار امام حسین (ع) نشان دهنده این است که نباید در جامعه نسبت به ظلم بی تفاوت بود و باید در راستای حفظ دین، کشور و مقدسات حتی از جان گذشت و به معبود رسید.

 

سجادی فر گفت: محدودیت‌هایی که کرونا در جامعه ایجاد کرده عاملی شده تا فعالیت هیأت مذهبی همچون سالیان گذشته در جامعه قابل اجرا نباشد اما  هیأت تعطیل پذیر نیست، با بهره گیری از ظرفیت فضای آزاد، برخی مراکز مراسم‌های مذهبی دهه اول محرم را می توان برگزار کرد.

 

وی با اشاره به شیوع موجب پنجم ویروس کرونا و بیانات اخیر مقام معظم رهبری در این خصوص گفت» در مراسم عزاداری محرم اصرار بر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک و تأکید بر برگزاری عزا در فضای باز است و باید در زمینه رعایت پروتکل‌ها نیز نظارت ها انجام گیرد.

 

 

 

.

کد خبر 1084362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha