حسینه مجازی بچه های مسجد در محرم کرونایی

حسینه مجازی اقدامی به موقع و حرکتی موثر از سوی بچه های مسجد برای عزای امام حسین(ع) در شرایط کرونایی است که مورد توجه قرار گرفته است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: عشق به امام حسین(ع) و شرکت در مراسم های عزاداری برای مردم و عاشقان آن حضرت بسیار مهم و آرزویی محسوب می شود و هر ساله در این مراسم ها توشه‌ای جمع می کنند اما این سال ها به دلیل شیوع بیماری کرونا شرایط دیگری حاکم شده که باید به فکر سلامتی هم باشیم.

 

سلامتی مردم در کنار عزاداری ها از اهمیت خاصی برخوردار است و واقعا در این شرایط اجتماعات یک تهدید علیه سلامتی مردم بوده و شرایط سختی را ایجاد می کند.

 

عشق به عزای امام حسین(ع) و حفظ سلامتی موضوعی است که باید به یک فصل مشترک رسید که در این برنامه های تلویزیون تا حدودی نقش آفرین بوده اما حسینه مجازی ابتکاری جدید برای این حوزه به حساب می آید.

 

حسینه مجازی اقدامی به موقع و حرکتی موثر از سوی بچه های مسجد برای عزای امام حسین(ع) در شرایط کرونایی است که مورد توجه قرار گرفته و عاشقان و دلداگان در این مسیر نقش خود را ایفا کرده یا از آن بهره برده اند.

 

*تولید محتوا و نشر محتوا

 

تولید محتوا و نشر محتوا با موضوع محرم یکی از ابعاد این حرکت فرهنگی و مذهبی است که توسط بچه های مسجد در کانون های فرهنگی و هنری مساجد رقم خورده است.

کلیپ و تولیدات چند رسانه ای فرصتی برای انتقال مفاهیم کربلا و ایجاد حال و هوای مذهبی در بین مخاطبان شبکه های اجتماعی شده و هر روز بر این جریان نیز افزوده می شود.

کارشناس دینی در این خصوص گفت: تبلیغ دین یکی از دغدغه های مهم جامعه بوده و بر اساس شرایط کرونا تعطیل نخواهد شد و فقط شرایط و مدل انجام آن متفاوت است.

 

حجت الاسلام «حامد اهتمام»، افزود: در ماه محرم و صفر نیز مبلغان دینی فعالیت خود را در فضای مجازی انجام می دهند و در برخی از مناطق بر اساس شرایط نیز حضوری انجام می شود.

 

وی ادامه داد: حرکت خوبی از سوی تشکل های فرهنگی مثل کانون های مساجد برای تبلیغ دین و نشر معارف اسلامی صورت گرفته که حسینه مجازی از جمله آن است.

 

*تحول حسینی در فضای مجازی

 

کار در فضای مجازی یکی از ضرورت های امروز جامعه است و باید بیشتر به آن پرداخته بشود چرا که سهم مطالب فارسی در این بستر کم است.

ایجاد حسینه مجازی در بستر اینترنت یکی از ابعاد تولید محتوا است که حال و هوای دیگری هم ایجاد کرده و همین مسائل اثرات مثبتی در جامعه خواهد داشت.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی به صورت مجازی اجرا می شود، تصریح کرد: با توجه به وضع موجود و ضرورت سلامت مردم این طرح به صورت مجازی اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام «ولی الله روان« افزود: این کار توسط جوانان در عرصه های مختلف انجام می شود و سهم موثری در تولید محتوای فرهنگی داشته و از طرفی نیاز به عزاداری هم تامین می شد.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان اصفهان نیز موضوع تولید محتوا توسط بچه های مسجد را یک جریان پویا و جدید بیان کرد و اظهارداشت: سرود، نمایش، اینفوگرافی، نشریه، مسابقه کتابخوانی و سخنرانی از جملخ مطالب تولید شده در این فضا است.

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی« خاطرنشان کرد: در این مسیر جوانان نقش آفرینی خوبی داشته و توانایی و تخصص خود را وارد کار کرده اند.

کد خبر 1084397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha