شهدای کربلا، مصداق کامل و بارز اولوالالباب هستند

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: خداوند ۸ صفت و ویژگی برای اولوالالباب بر می شمارد و شهدای کربلا مصداق کامل و بارز این صفات هستند.

حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش گفت: شهدای کربلا مصداق حقیقی صاحبان خرد و اندیشه و بصیرت اند.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان افزود: خداوند ۸ صفت و ویژگی برای اولوالالباب چون وفای به عهد پایداری بر میثاق و صله رحم و خوف و خشیت از خداوند صبر و استقامت و اقامه نماز و انفاق در راه خدا و پاسخ گویی سیئه با حسنه بر می شمارد که شهدای کربلا مصداق کامل و بارز این صفات هستند. 

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مراد از ایصال «ما امرالله» در آیه ۲۵ سوره رعد هر چند دامنه وسیعی از ارتباط را چون ارتباط با خدا و انبیاء و ائمه دین و جامعه مسلمین و اقوام و خویشان را در بر می‌گیرد اما صله امام در هر سال می تواند زمینه تزکیه را فراهم کند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: ارتباط با امام حسین علیه السلام در هر محرم وسیله تزکیه روح و مال انسان است.

 

صدیقی با اشاره به وضعیت کرونایی و شرایط سخت در بعضی از شهرهای کشور در ایام محرم گفت: عزاداری سیدالشهدا به عنوان یک استحباب موکد با روح جان عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام گره خورده اما باید با حفظ پروتکل های بهداشتی و توجه به دستورات مسئولین امر از هر گونه رفتار خطر آفرینی که منجر به از دست دادن عزیزانمان شود جلوگیری کرد./

کد خبر 1084426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha