تعداد مبتلایان کرونا در منازل ۱۰ برابر بیماران بستری است

جعفری گفت: نزدیک به دو هزار بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان داریم و تقریبا ۱۰ برابر این عدد بیماران کرونایی در منزل هستند.

«ناهید جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: نزدیک به دو هزار بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان داریم و تقریبا 10 برابر این عدد بیماران کرونایی در منزل هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در حال حاضر خانوادگی به کرونا مبتلا می شوند و شاهد آن بودیم که در برخی از خانواده ها دو یا سه نفر بر اثر کرونا فوت کردند.

 

جعفری بابیان اینکه در روزهای گذشته تنها در یک روز 40 مورد فوتی داشتیم، ابراز داشت: شرایط را نباید با اسفند 98 مقایسه کنیم و شرایط ما با وجود آنکه مردم از پروتکل های بهداشتی آگاهی کامل دارند به مراتب بدتر است.

 

وی افزود: قدرت سرایت ویروس کرونا افزایش یافته است و لذا باید دقت عمل خود را بیشتر کنیم و شرایطی را برای انتقال ویروس کرونا فراهم نکنیم.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه بیمارستان های ما لبریز از بیماران کرونایی است، افزود: هنوز به قله اوج اپیدمی کرونا نرسیدیم و در ماه محرم قرار داریم و اصلا نمی خواهیم بگوییم که مردم در عزاداری ها شرکت نکنند ولی باید شرایطی را ببینند که مردم به کرونا مبتلا نشوند.

 

 

کد خبر 1084467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha