زیربنای همه واجبات امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام سرافراز با اشاره به تشکیل هسته های مطالبه گری در گیلان گفت: زیر بنای همه واجبات در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سجاد سرافراز» پیش از خطبه های نماز جمعه امروز( 22 مرداد) در مصلی امام خمینی(رحمه الله)، گفت: زیر بنای همه واجبات در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان تاکید کرد: بقای واجبات مانند نماز و زکات در جامعه اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد.

 

وی افزود: کارکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیای این دو فریضه است تا مردم این دو فریضه را مانند نماز واجب بدانند و نسبت به ناهنجاری های جامعه بی تفاوت نباشند.

 

سرافراز اعلام کرد: بزرگترین معضل در حوزه امر به معروف این است که مردم جامعه گمان می کنند تنها این ستاد وظیفه برخورد با منکر را دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف یک ستاد فرهنگ ساز و حمایت کننده از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در ادامه از تشکیل هسته های مطالبه گر در گیلان خبر داد و گفت: در حوزه محیط زیست، مفاسد اقتصادی، تعلیم و تربیت و عرصه های دیگر امر به معروف و نهی از منکر کاربرد دارد.

 

وی با اشاره به راه اندازی شعب امر به معروف در دادگستری ها، اذعان داشت: از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کنیم.

 

سرافراز یادآور شد: 26 اداره در حوزه ترویج عفاف و حجاب مسئولیت دارند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد هماهنگ کننده بین این نهادهاست.

 

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان اعلام کرد: برگزاری دوره های آموزشی و مطالبه از دستگاه های مسئول، ساماندهی گروه های تذکر لسانی و ایجاد کارگروه مشترک برای ساماندهی امر به معروف و نهی از منکر در گیلان از جمله کاکرد های این ستاد در استان گیلان بوده است.

کد خبر 1084473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha