لزوم مراقبت در فتنه ها و شبهات برای گرفتار نشدن در ناامیدی/ دسترسی پایدار از مزیت های واکسن داخلی است

عوامل تنها گذاشتن امام حسین در کربلا؛ گروه هایی که امام را یاری نکردند؛ توجه به رعایت دستورات بهداشتی در عزاداری ها و بیان پنج مزیت واکسن داخلی مهمترین رئوس مطالب ایراد شده در خطبه های نمازجمعه راین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، جمعه (۲۲ مرداد) در خطبه اول نمازجمعه به عوامل تنهایی ولیّ خدا در واقعه عاشورا پرداخت و گفت: حضرت در یکی از منازل بین راه، با اصحاب و همراهان اتمام حجت کرد و به جز افرادی که از مدینه با ایشان آمده بودند، برگشتند.

 

 


امام جمعه راین با اشاره به فراز " وتر الموتور" زیارت عاشورا اظهار کرد: این عبارت از طرفی به معنای منحصربفرد بودن و عزیزکرده خدا و از طرفی به معنای این است ایشان را تنهای تنها بگذارند.

 

 


وی ادامه داد: علما ۱۰ دلیل برای تنهایی امام برشمردند که در اینجا به چهار دلیل اشاره می کنم؛ نخست شبهه ها و فتنه هایی که ایجاد کردند و فضا غبارآلود شد.

 

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: ابن زیاد، مردم را به قطع حقوق از طرف یزید و شام و به کشتار جمعی ترساند و از بستر شبهاتی که ایجاد کرد فتنه ای به پا شد که باعث تنهایی حضرت شد.

 

 

 


وی با تاکید بر اینکه نباید در فتنه ها دچار یاس و ناامیدی و بطلان بشویم و یا خود را ببازیم بلکه باید بصیرت داشته باشیم؛ تصریح کرد: اساسی ترین شبهه ابن زیاد شعار "حسبنا کتاب الله" بود و دومین عامل "جعل شخصیت در برابر اهل بیت" بود که در برابر فضائل اهل بیت شخصیت های دیگری را مقابل ایشان عَلَم کردند.

 

 

 

امام جمعه راین سومین عامل را تحریف دین و مسلمانی عنوان و بیان کرد: ادبیاتی که از دین برای مردم گفتند غیر از ادبیات ابلاغ دین توسط پیامبر بود؛ ولایت را از دین جدا کردند و گفتند دین جز همین مسائل ظاهری نیست.

 

 

 


وی با بیان اینکه ما با "وتر الموتور" یک امت را به دلیل تحریف دین لعن می کنیم؛ تعلقات و حب دنیا را عامل دیگری دانست که دور و بَر امام معصوم را خلوت کردند و امام را یاری نکردند.

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: کسانی که حضرت را یاری نکردند ۵ گروه شدند؛ کسانی که در صف دشمن مقابل امام ایستادند؛ بی تفاوت ها و کسانی که حتی امام را نصیحت به نرفتن کردند؛ افراد مانند عبدالله بن حر جعفی که فرار کردند تا اصلا" در این جریان نباشند؛ عده ای که در مکه بی تفاوت به حرکت حضرت مشغول طواف و تلاوت قرآن بودند و  پنجم کسانی که نامه امام به دستشان رسید اما تا به کربلا رسیدند کار تمام شده بود؛ این ۵ گروه به دلیل تعلق به دنیا فررند رسول خدا را تنها گذاشتند.

 

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه با برشمردن زیبایی های کربلا؛ یکی از این زیبایی ها را فداکاری از جمله در حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام عنوان کرد و گفت: زیباترین فداکاری به عباس رسید که به فرات رسید اما به احترام فرمانده آب ننوشید‌.

 

 


امام جمعه راین با بیان اینکه زیباترین ایثار در کربلا به عبدالله بن حسن رسید که خود را فدای عموی خویش کرد؛ تاکید کرد: مردم از مال و وقت خود(برای اهل بیت) خرج کنید.

 

 

 

وی حضور اقشار مختلف مردم در ایام سوگواری حسینی با وجود دستورات سختگیرانه بهداشتی را ستودنی دانست و گفت: مردم از نعمت عزاداری محروم نشوید‌.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص طغیان کرونا و اقدامات رییس جمهوری بیان کرد: رعایت دستورات بهداشتی در کنار عزاداری لازم است و برای همین امروز مراسم شیرخوارگان را بدون حضور کودکان برگزار کردیم.

 

 

 


وی بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی و... تاکید و از کادر درمان به ویژه در سرعت بخشی به روند واکسیناسیون قدردانی کرد و از روحانیون و مسئولین هیئات مذهبی خواست مردم را به موضوع رزمایش کمک های مومنانه خصوصا" در زمینه بهداشتی توجه بدهند.

 

 

 


امام جمعه راین با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون واکسن ایرانی به ویژه در فضای مجازی گفت: این واکسن ۵ مزیت از جمله دسترسی پایدار دارد زیرا  با توجه به احتمال نیاز سالانه به واکسیناسیون، این دسترسی را فراهم می کند.

 

 

 


وی امنیت بیولوژیک، صرفه اقتصادی، توانایی فنی و ابزار قدرت را از دیگر مزیت های واکسن ایرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: البته در کنار آن منعی برای استفاده از واکسن خارجی هم نیست.

کد خبر 1084474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha