مادران، عشق به علی(ع) و اهل بیت را در وجود فرزندان خود نهادینه کنند

به گفته حجت‌الاسلام رضایی الوار، جایگاه همسران و مادران در جامعه اسلامی، مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، چرا که جوانان و سربازان امام زمان(عج) باید در دامن چنین مادرانی تربیت و پرورش یابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سخنران مراسم شیرخوارگان حسینی امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی زنجان که به دلیل شرایط کرونایی از شبکه اشراق زنجان پخش می شد، اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی به برکت نام حضرت علی اصغر(ع) به یک روز جهانی تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام رضایی الوار با اشاره به اینکه 51 نفر از یاران امام زمان(عج) بانوان هستند، گفت: 13 نفر از این بانوان در دوران ظهور حضرت ولیعصر(عج) از دینا رفته اند که به امر خدا به دنیا بازگشته و در کنار امام عصر خواهند بود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از این یاران صیانه است، گفت: یکی دیگر از این خانم‌ها نصیبه است؛ نصیبه، یکی از اصحاب زمان پیامبر اکرم(ص) بود که در جنگ اُحد وقتی تمام مردان با شدت گرفتن جنگ، پا به فرار گذاشتند فقط علی(ع) و نصیبه در کنار پیامبر(ص) مانده و از ایشان دفاع کردند.

 

سخنران این مراسم با اشاره به نقش بانوان در تربیت فرزندان در طول تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: این مادران فرزندانی پرورش دادند که در نهضت عاشورا در کنار امام حسین(ع) در برابر دشمنان اسلام ایستادند.

 

حجت‌الاسلام رضایی الوار ادامه داد: همسر جناده ابن کعب انصاری، یکی از این همسران است که علاوه بر همسرش، فرزند 11 ساله و خودش نیز در روز عاشورا به شهادت رسیدند و ایشان تنها زن شهیده روز عاشورا است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ام‌البنین(س) و تربیت چهار فرزند در خدمت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: ام‌البنین(س) 4 فرزند رشید خود را پرورش و تربیت کرد و با دستان خودش به کربلا اعزام کرد و گفت حسین(ع) را تنها نگذارید.

 

به گفته حجت‌الاسلام رضایی الوار، جایگاه همسران و مادران در جامعه اسلامی، مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، چرا که جوانان و سربازان امام زمان(عج) باید در دامن چنین مادرانی تربیت و پرورش یابند.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند تربیت فرزندان در دامن مادران، عنایت خداوند به خانم‌های امت من است پس باید عشق علی(ع) و آل علی را در وجود فرزندان‌تان نهادینه کنید، گفت: مادر، تاثیر فوق‌العاده‌ای در تربیت فرزند دارد و حتی نیت مادر در تربیت فرزند، موثر است.

 

کد خبر 1084477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha