بیش از ۶۱ هزار مبتلای به کرونا تاکنون در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است

شیرانی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۱۷۱ هزار و ۴۰ مورد نمونه‌گیری تشخیص کرونا در استان انجام شده است که بر اساس آن ۶۱ هزار و ۲۷۹ نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شده است.

«مجید شیرانی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: از این تعداد ۲ و چهار دهم درصد فوت کرده‌ و مابقی بهبود یافته‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۰۰ بیمار مثبت قطعی کرونا است و ۱۰۰ بیمار نیز اگرچه تست آنها منفی کاذب است اما تمامی علائم بالینی کرونا را دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت ۲ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۲۵۷ نفر رسیده است.

 

شیرانی روند شیوع کرونا در استان را کماکان افزایشی دانست و گفت: هیچ‌گونه علائمی مبنی بر رسیدن به قله موج پنجم وجود دارد و همچنان سیر صعودی است.

 

وی با بیان اینکه ۶۵ بیمار بستری در بیمارستان‌ های استان حال وخیمی دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، تصریح کرد: بسیاری از مبتلایان به کرونا با سویه دلتا که حال آنها وخیم شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند شانس بهبودی ندارند.

 

شیرانی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از یک هزار بیمار مشکوک و مبتلای قطعی به مراکز بهداشت و درمانی استان مراجعه می‌کند که بسیاری از این مراجعان درگیر ابتلای خانوادگی و فامیلی بوده و در دورهمی‌ ها شرکت کرده‌اند.

 

کد خبر 1084479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha