آمادگی همکاری مردم و ستاد نماز جمعه چرام با ستاد کرونا

حجت الاسلام افشار گفت: ستاد نماز جمعه چرام و مردم مومن و بصیر این شهرستان آماده همکاری با شبکه بهداشت در بیماریابی و در اختیار قرار دادن ظرفیت های مردمی در بحث بیماران کرونایی را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید نورالله افشار» ظهر امروز (۲۲ مرداد ماه) در خطبه های این هفته شهر چرام گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی فرمودند « جان‌باختن بیش از ۵۰۰  تن در یک روز و داغدار شدن خانواده‌هایشان و همچنین ابتلای دهها هزار نفر به بیماری و مشکلات درمانی آنها حقیقتاً بسیار دردناک است و دل هر مسلمان و هم‌میهنی از این واقعه آتش می‌گیرد، بنابراین برای مقابله با این وضع وظایفی داریم».

امام جمعه چرام افزود: در لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب، ستاد نماز جمعه چرام و همین طور مردم مومن و بصیر این شهرستان آماده همکاری با شبکه بهداشت در بیماریابی و در اختیار قرار دادن ظرفیت های مردمی در بحث بیماران کرونایی را دارند.

وی با بیان اینکه دانشمندان ایرانی با تولید واکسن کرونا خدمت بزرگی به ما کردند، ادامه داد: وقتی واکسن برکت به مرحله تولید داخلی رسید، مسیر واردات واکسن خارجی کرونا هموار شد، در حالی که تا قبل از آن با وجود پرداخت بهای واکسن، فروشندگان خارجی بدعهدی می‌کردند و به مردم کشور ما واکسن نمی دادند و مساله بهداشت و درمان مردم را دولت آمریکا سیاسی کرده بود و به این واسطه قصد فشار بر مردم ایران را داشت.

افشار گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مثل همیشه با نظارت دقیق تر داروهای کرونا را در اختیار بیمارستان ها و داروخانه ها بگذارد و مشکلات احتمالی در شبکه توزیع را رفع کند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه مجالس امام حسین (ع) را با شور و معرفت اما به همراه رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراعات نمائیم و مثل همیشه هیئت های عزاداری و متدینین نماد قانون مداری در جامعه هستند، افزود: بحث سلامت مردم مطرح است و رهبر معظم انقلاب تکلیف همه ما را مشخص کردند در این موضوع هر گونه سهل انگاری آسیب عمومی را در پی دارد.

وی یادآور شد: اگر هیئتی شیوه نامه بهداشتی را رعایت نکرد به سلامت مردم ضرر زده و قطعا سیدالشهداء (ع) راضی به این موضوع نخواهد بود و اداره تبلیغات، مسئولین هیئت های مذهبی با همراهی اداره بهداست شهرستان چرام گشت های ارشاد و راهنمایی در این ایام محرم را از همین امشب فعال کنند و اگر در جایی دستورات بهداشتی رعایت نمی شود، تذکرات لازم داده شود.

افشار عنوان کرد: قطعاً حرکت به‌سمت واکسن ایرانى به‌معناى محدود کردن واردات نمونه‌هاى مناسب خارجى یا ایجاد انحصار براى نمونه‌هاى داخلى نیست.

امام جمعه چرام گفت: بسیارى از تولیدکنندگان واکسن‌هاى مشهور و مطرح در جهان طبق بعضی نقل ها داراى ارتباطات گسترده با نهادهاى نظامى، دولت‌هاى متخاصم و یا مراکز حامى تفکرات دوجنسیتى یا کاهش جمعیت در جهان هستند و احتمال به‌کارگیرى فناورى‌هاى بیوتروریستى وجود دارد؛ به همین دلیل بهترین واکسن جهت تزریق واکسن برکت ایرانی است و بنده برای خودم و خانواده ام حتما واکسن ایرانی را بر همه نمونه های خارجی ترجیح می دهم.

کد خبر 1084500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha