مهم ترین دغدغه مساجد  در سوگواری محرم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد

طاهری بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری محرم در مساجد تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه مساجد و هیئات مذهبی در سوگواری محرم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

«مرتضی طاهری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم تاکید و اظهار کرد: عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیلی بردار نیست و یکی از مکان هایی که مراسم عزاداری محرم در آن باید برپا شود، مساجد هستند.

 

این مداح اهل بیت(ع) بیان کرد: مساجد و هیئاتی که دارای فضای باز هستند، ضرورت دارد که این مراسم های عزاداری را در فضاهای باز برگزار کنند و اگر فضای برگزاری مراسم عزاداری بسته است، باید سفف آن بلند و دارای تهویه لازم باشد و همچنین فاصله گذاری اجتماعی در برپایی مراسم رعایت شود.

 

طاهری خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرایط کرونایی کشور بسیار نگران کننده و آمار فوتی ها نیز بالاست، بنابراین باید پروتکل های های بهداشتی با دقت رعایت شود و به گونه ای نباشد که جلسات عزاداری امام حسین(ع) را برگزار کنیم و در این جلسات با حضور افراد بیمار و ناقل خانواده ای داغدار و عزدار شوند.

 

وی گفت: مهم ترین دغدغه هیئات، مساجد، خطبا و ائمه جماعات در برگزاری مراسم عزاداری محرم باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشد.

 

رئیس خانه مداحان کشور خاطرنشان کرد: دو ماه محرم و صفر به ویژه دهه نخست ماه محرم، بهترین فرصت در اختیار ما است که در راستای تبیین و ترویج شاخصه های سبک زندگی حسینی و زینبی بکوشیم و نسبت به مسایل مهم جامعه بر اساس آرمان مکتب حسینی، حساسیت و دغدغه لازم را نشان دهیم. 

کد خبر 1084545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha