تخریب ۵۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی قزوین

صالحی از قلع و قمع ۵۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «سعید صالحی» بیان کرد: در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، مستحدثات 51 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای رشتقون از توابع شهرستان قزوین قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اضافه کرد: اجرای این احکام در 19 مرداد ماه 1400 با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی و همکاری شهرداری قزوین و اداره راهداری انجام شد.

 

وی عنوان کرد: قلع و قمع‌های انجام شده شامل دیوار کشی، بنا، محوطه سازی و قطعه‌بندی اراضی کشاورزی بود و با تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز بیش از 11 هکتار از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.

 

صالحی با تأکید بر اهمیت حفاظت از ‏اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، جهاد کشاورزی به طور مستمر در حال رصد هرگونه فعالیتی در اراضی کشاورزی است و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مطابق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برخورد قانونی خواهد شد.

 

وی با اشاره بر نقش مشارکت و نظارت ‏عمومی مردم در این امر خاطر نشان کرد: قلع و قمع بناهای غیرمجاز به عنوان راهکار نهایی محسوب ‏می‌ شود و پیشگیری و فرهنگ سازی برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی ضروری ‏بوده و همواره در دستور کار قرار دارد.‏

 

کد خبر 1084575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha