توسعه پایدار جامعه با همراهی تشکل های برخاسته از بطن مردم محقق می شود

شفیعیان گفت: توسعه پایدار جوامع در تمامی عرصه ها میسر نمی شود جز با همراهی تشکل هایی که برخاسته از بطن مردم هستند.

«مهدی شفیعیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: توسعه پایدار جوامع در تمامی عرصه ها میسر نمی شود جز با همراهی تشکل هایی که برخاسته از بطن مردم هستند.

 

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در تحول جامعه، افزود: سازمان‌ های مردم ‌نهاد با افزایش کارایی، اثربخشی و انعطاف ‌پذیری در اجرای برنامه ‌ها در سطح جامعه و با قبول نقش ‌های متفاوت نظیر مجری، همکار، مشاور و ناظر در کنار دولت می ‌توانند نقش مهم و اثرگذاری را در توسعه ایفا کنند.

 

وی بیان کرد: توانایی این سازمان ‌ها در ابتکار و خلاقیت، انعطاف ‌پذیری بالا، پاسخگویی سریع ‌تر به نیاز‌های محلی و منطقه‌ ای، دسترسی بیشتر به گروه ‌های هدف و آسیب ‌پذیر، ارائه خدمات مناسب، انتقال سریع مطالبات مردمی به مسئولین و پیگیری تا حصول نتیجه، آن‌ ها را به‌عنوان همراهان قدرتمند دولت در نیل به اهداف توسعه پایدار معرفی می ‌کند.

 

 شفیعیان تصریح کرد: باید از طریق تعامل سازنده میان دولت و تشکل های مردمی بتوان سبب ساز پیوند هر چه بیشتر دولت و ملت شد و زمینه را برای نقش آفرینی سمن ها و مشارکت مردم در پیشبرد هر چه بهتر امور فراهم ساخت.

کد خبر 1084592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha