جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترویج سیره امام رضا(ع) می شود

حجت الاسلام نقدی با تاکید بر مطالعه کتب هایی با موضوع ائمه اطهار(ع) گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترویج سیره و روش زندگی امام رضا(ع) می‌شود.

حجت الاسلام «محمدامین نقدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ائمه معصومین(ع) را یکی از منابع مهم در سیره زندگی و درس آموزی برای نحوه زندگی، دانست و اظهارکرد: اسلام بر علم‌آموزی بسیار تاکید کرده است و هم قرآن و هم پیامبر مکرم اسلام(ص) سفارش کرده‌اند که سبک زندگی خود را از ائمه معصومین(ع) فرا گیریم.
 
 
امام جمعه فومن با اشاره به افتخار ایرانیان در میزبانی از حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) افزود: زندگی، سیره و نوع زندگی امام رضا(ع) می‌تواند به عنوان یکی از نمونه‌های مهم برای الگوی زندگی همه ما مسلمانان باشد به همین خاطر مراجعه به منابع تاریخی، مراجعه به کتبی که در خصوص شخصیت امام رضا(ع) و سیره ایشان نگاشته شده از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
 
وی تاکید کرد: باید با کتاب‌هایی که مربوط به سیره و زندگی امام رضا(ع) هست، بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم روش زندگی‌مان را به آنان نزدیکتر کنیم.
 
 
نقدی با بیان اینکه برپایی جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گامی مهم در انس با سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) است تصریح کرد: در جشنواره امسال موضوعات متعددی با عناوین متنوعی از کتاب‌ها تدوین و در اختیار سنین مختلفی از کودکان، نوجوانان و جوانان قرار داده شده است که گامی موثر در ترویج فرهنگ رضوی است.
 
 
وی در پایان از عموم مردم در همه رده‌های سنی خواست تا با شرکت در این جشنواره و مطالعه کتب با موضوع امام رضا(ع)، با سیره زندگی این امام بیشتر از قبل آشنا شوند.
 
 
گفتنی است، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از 22 خرداد لغایت 1 آبان سال جاری با معرفی 6 عنوان کتاب با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و بخش ویژه با موضوع امام زمان(عج) در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و در بخش های مختلف نقاشی، چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش کتابخوانی، #پویش_برای_امام_زمانم، داستان کوتاه(داستانک)، دل نوشته و متن ادبی، قصه گویی، تولید آثار هنری، حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر (ویژه ناشران) و مروّجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی) در حال برگزاری است.
 
 
علاقمندان می‌توانند با ورود به سایت جشنواره به نشانی Samakpl.ir و یا نصب نرم افزار ویژه تلفن همراه در این رویداد بزرگ کتابخوانی شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.
کد خبر 1084602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha