بیش از ۳ هزار تُن علوفه بین دامداران شیروان توزیع شد

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۸۱۹ تن نهاده های دامی(جو و کنسانتره) بین دامداران شهرستان توزیع شد.

«صادق شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۸۱۹ تُن نهاده های دامی(جو و کنسانتره) بین دامداران شهرستان توزیع شد که ۴۰ درصد نیاز دامداران تحت پوشش را تامین کرد.

 

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان بیان کرد: برای هر راس دام، ۵ کیلوگرم جو و یک کیلوگرم کنسانتره در نظر گرفته شده است و به دامدارنی که دارای شرایط از جمله دام آنان بیمه شده باشد و اسامی آنان درسامانه ثبت شده باشد تعلق می گیرد.

 

شجاعی خاطرنشان کرد: این میزان نهاده های دامی توسط ۲۱ شرکت تعاونی در بین گاوداران و گوسفند داران شهرستان توزیع شده است که هر راس گاو شیری صنعتی در پیک تولید روزانه ۱۳ کیلوگرم کنسانتره مصرف می کند.

 

وی اضافه کرد: میانگین مصرف ماهانه نهاده های دامی دردام سنگین روستایی ماهانه ۱۳۰ کیلوگرم، دام سبک در پرواربندی از یک تا ۱.۵ کیلوگرم و گوسفند داشتی نیم کیلوگرم در روز است.

 

وی تصریح کرد: شهرستان شیروان ۵۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۲ هزار و ۶۰۰ راس دام سنگین دارد.

 

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان گفت: این شهرستان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است که سالانه بیش از پنج هزار تن گوشت قرمز (25 درصد گوشت قرمز خراسان شمالی) در این شهرستان  تولید و روانه بازار شد.

 

 

کد خبر 1084687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha