برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم با همت کانون روستای شهدای تکه نهاوند

سهرابی گفت: مراسم عزاداری دهه اول ماه با همت کانون فرهنگی هنری روستای شهدای تکه با حضور سخنرانان و مداحان مجرب در فضای باز برگزار می شود.

«علی سهرابی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: کانون فرهنگی و هنری شهدای تکه با ویژه برنامه های خود در فضای مجازی و حقیقی به استقبال محرم رفت.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه در شهرستان نهاوند افزود: اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه ضمن سیاه پوش کردن همه روستا و کانون خود در عزاداری ماه محرم شرکت می کنند.

 

 وی افزود: هرشب مراسم ویژه روضه خوانی خواهران  جنب کانون فرهنگی و هنری و در منزل سردار شهید حیدر سهرابی با مداحی حاج احمد قیاسی رئیس کانون مداحان نهاوند همراه با پخش بسته های نذری انجام می شود.

 

سهرابی بیان کرد: امسال هم به دلیل شرایط کرونایی بزرگترین نمایشگاه استان همدان با نام از بقیع تا کربلا برگزار نمی شود و به جای آن نمایشگاه عکس در فضای مجازی برگزار می شود .

 

وی ادامه داد:  ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار(ع) و ولایت است و همه جنبه‌ های ارشادی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی باید تبلیغ و تعمیق شود.

 

وی اضافه کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) فرصت معرفت‌افزایی و تقویت معنویت، تقوا و لایت‌مداری است و این وظیفه هیات های مذهبی و مداحان است که با برگزاری مطلوب مجالس اهداف و فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) را بیان کنند.

 

 

 

کد خبر 1084716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha