همایش «حماسه سرایان» باید الگوی ملی در کتابخانه ها شود

رمضانی گفت: «همایش حماسه سرایان» روضه و مقتل خوانی در راستای ذکر مصائب و سجایای حضرت امام حسین(ع) و یارانش است که برگزاری نمونه های منطقه ای و الگوی ملی این مراسم می تواند ادامه دهنده این راه در داخل کتابخانه ها باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی رمضانی» امروز شنبه (۲۳ مرداد) در همایش حماسه سرایان که با محوریت نوحه سرایی برگزار شد؛ ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و آرزوی قبولی عزاداری ها گفت: امیدوارم این اقدام خیر با عنوان «همایش حماسه سرایان» که با همکاری محفل قرآنی نهاد شکل گرفته و مغز و اصل کار آن روضه و مقتل خوانی در راستای ذکر مصائب و سجایای حضرت امام حسین(ع) و یارانش است مورد قبول واقع شود.


معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور حضور در این جلسه را حضور در روضه امام حسین(ع) دانست و افزود: فراهم سازی این فضا در جهت آشنایی با ساختار، آداب و رسوم و اقتضائات منطقه ای و قومیتی فضای مرثیه سرایی امام حسین(ع) در کشور، اتفاقی مبارک و توسعه ای در راستای معارف اهل بیت(ع) است.


وی بیان کرد: برگزاری نمونه های منطقه ای و الگوی ملی این مراسم می تواند ادامه دهنده این راه در داخل کتابخانه ها باشد. امیدوارم با استفاده از این نقطه مشترک در این ایام سوگواری و با استمرار و توسعه آن از این ظرفیت بهتر و بیشتر استفاده کنیم.


رمضانی در ادامه به معرفی و خوانش قسمتی از کتاب «آه: بازخوانی مقتل امام حسین(ع)» به روایت یاسین حجازی پرداخت.

 

 

کد خبر 1084783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha