تمام دستگاه های اجرایی باید تجهیزات خود را در اختیار علوم پزشکی قرار دهند

استاندار خراسان شمالی گفت: تمام دستگاه های اجرایی باید امکانات، تخت، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» امروز شنبه (۲۳ مردادماه) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: جهت جلوگیری از اپیدمی و شیوع بیشتر بیماری کرونا تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی تر دنبال کنند.

 

استاندار خراسان شمالی از تشکیل کمیته ای با محوریت دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و افزود: بر اساس تصمیمات این کمیته تمام دستگاه های اجرایی باید امکانات، تخت، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی را در اختیار این دانشگاه برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا قرار دهند.

 

شجاعی به حوزه واکسیناسیون نیز اشاره کرد و گفت: به زودی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ارسال و واردات واکسیناسیون افزایش خواهد یافت.

 

وی تصریح کرد: بر مبنای تصمیم گیری دانشگاه علوم پزشکی استان، داروخانه ها به صورت بیست و چهار ساعته خدمات ارائه دهند.

 

«سیداحمد هاشمی» هم در این نشست با بیان اینکه وضعیت کرونایی خراسان شمالی بحرانی و وخیم است و استان روزهای سختی را می گذراند، افزود: علیرغم اینکه دو بخش جدید برای بستری بیماران کرونایی امام حسن(ع) اضافه شده ولی ظرفیت تخت های این مرکز درمانی تکمیل شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شب گذشته تنها پنج تخت خالی در بیمارستان امام رضا(ع) خالی بود، اظهارکرد: بیمارستان ارتش از امروز برای بستری بیماران کرونا شروع به فعالیت می کند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه کمبود شدیدی در نیروهای پرستاری داریم و به همه نیروهای بازنشسته این حوزه فراخوان زده ایم، اظهارکرد: روز گذشته ۵۰۰ بیمار کرونایی نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.

 

وی با بیان اینکه اکثر مبتلایان به کووید۱۹ افرادی هستند که در مراسم عروسی و تعزیه حضور داشتند، گفت: نمونه گیری ها برای کرونا به شدت افزایش یافته و در ۱۸ ماه گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال برای انجام رایگان تست کرونا هزینه شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: تاکنون ۱۹۵ هزار دُز واکسن وارد استان شده که  ۱۶۰ هزار دُز آن تزریق شده است.

 

 

کد خبر 1084807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha