بقاع متبرکه امامزادگان سید ابوالقاسم و فضل ابن عباس میزبان عزاداران حسینی

مهدی محمدی گفت: امسال بقاع متبرکه امامزادگا سید ابوالقاسم قلعه گنج و فضل ابن عباس در منوجان میزبان عزاداران حسینی هستند و بر همین اساس در آستانه ماه محرم ویژه برنامه اذن عزای حضرت سیدالشهداء (ع) اجرا شد.

«مهدی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت، گفت: در جنوب کرمان موقوفات و بقاع متبرکه در شهرستان های رودبار جنوب، منوجان، قلعه گنج و فاریاب زیر مجموعه اداره اوقاف شهرستان کهنوج هستند.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج افزود: در این مناطق ۵ بقعه متبرکه وجود دارد که تنها بقاع متبرکه امامزاده سید ابوالقاسم معروف به زیارت بچه در شهرستان قلعه گنج و امامزاده فضل ابن عباس واقع در شهرستان منوجان دارای شجرنامه هستند و از بقاع شاخص به شمار می روند.


وی بیان کرد: هر ساله با ورود به ماه محرم یکسری ویژه برنامه برای اجرا در دهه اول محرم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ابلاغ می شود که امسال طبق دستورالعمل های ابلاغی این ویژه برنامه ها تحت عنوان بصیرت عاشورایی در سطح بقاع متبرکه شاخص در حال اجرا است.


محمدی ابراز کرد: امسال بقاع متبرکه امامزادگان سید ابوالقاسم قلعه گنج و فضل ابن عباس در منوجان میزبان عاشقان و عزاداران حسینی هستند و بر همین اساس در آستانه ماه محرم ویژه برنامه اذن عزای حضرت سیدالشهداء (ع) اجرا شده و در همین راستا بقاع متبرکه شاخص در پنج شهرستان جنوبی سیاه پوش شده شدند.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج ادامه داد: یکی از ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی است که هم زمان به اولین جمعه از ماه محرم در بقاع متبرکه امامزاده سید ابوالقاسم قلعه گنج و امامزاده فضل ابن عباس منوجان اجرا شد.


وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود این ویژه برنامه در فضای باز همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار شد.


محمدی اظهار کرد: همایش نوجوانان حسینی تحت عنوان احلی من العسل نیز از دیگر ویژه برنامه های دهه اول محرم است که فردا هم زمان با ششمین روز از ماه محرم در ۲ بقعه متبرکه شاخص برگزار می شود و قطعا در این همایش نیز برای حفظ سلامت مردم نکات بهداشتی رعایت می شود.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج اضافه کرد: روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز مراسم سوگواری همراه با اقامه نماز ظهر در مساجد و بقاع متبرکه پنج شهرستان جنوبی کرمان برگزار می‌شود.


 وی عنوان کرد: علاوه بر این نیز هر ساله در راستای برگزاری مراسم عزاداری محرم از هیئت های مذهبی شاخص این پنج شهرستان حمایت مادی می شود و امسال در طرح شمیم حسینی از این هیئت ها حمایت می شود.


محمدی در خاتمه، یادآور شد: ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی با هدف تعظیم شعائر حسینی در بقاع متبرکه شاخص برگزار می شوند.

کد خبر 1084841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha