پیشنهادهای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز به شورای اسلامی ششم در شهر کرج مطرح شد

پیشنهادهای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز به شورای اسلامی ششم در شهر کرج در قالب طرحی به خبرگزاری شبستان استان البرز بیان شده که قابل تأمل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، پیشنهادهای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز به شورای اسلامی ششم در شهر کرج در قالب طرحی به خبرگزاری شبستان استان البرز بیان شده که قابل تأمل است. 

 

« آیت الله حسینی همدانی» در خطبه نماز جمعه ۲۲ مرداد خطاب به اعضاء شورای شهر کرج آنان را به پرهیز از لابی گری و اجرای دقیق مطالبات مردمی در جریان مدیریت شهری توصیه کرد که متناسب با ان شورای تبیین بسیج دانشجویی طرح هایی را آورده است. 

 

در قالب این طرح آمده است: بیش از دو دهه است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در راستای تکمیل زنجیره دولت سازی، شوراهای اسلامی را بر پایه تمرکز زدایی از سطح ملی و با رویکرد مدیریت محلی و اهمیت بیشتر به نقش مردم در ساختار تصمیم گیری برای اداره شهر و تحقق بخش مهمی از اصول قانون اساسی، تاسیس نموده است.

 

با توجه به این نکته و اهمیت چگونگیِ اداره پارلمان شهری بر مبنای حکمرانی مطلوب بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب توسط شما عزیزان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز ضمن آرزوی موفقیت و با هدف کارآمدسازیِ شورای شهر، سیزده پیشنهاد راهبردی خود را به محضرتان عرضه میدارد. امیدواریم این توصیه ها و نکاتِ دلسوزانه و از سر خیرخواهی برای همه مردم، مورد رضایت و عنایت خداوند م…

 

با شایسته سالاری، باندهای قدرت و فسادِ لابی گر را نا امید کنید

 

می توان از طریق قانون ممنوعیت درب های گردان، عدم دخالت در انتصاب مدیران شهری، پیش بینی محدوده قدرت اعضای شورا و تدوین دستور العمل جامع برای انتخاب مدیران شهری، موجب شایسته سالاری از طریق درک توانمندی مدیران شد. ضمنا باید شهرداری را مکلف کرد که سیاست های استخدامی (اعلام مناصب شغلی خاص و شرح شغل و سیاست های استخدام) را مبتنی بر شایسته سالاری و به صورتی برخط در اختیار عموم مردم قرار دهد تا روند جذب نیروی انسانی و انتصاب مدیران شفاف و کارآمد گردد.

 

پاسخگویی، اعتماد ساز است


علاوه بر اعتقاد به مسیرهای قانونی، خود را در قبال شهروندان پاسخگو بدانید، چرا که هر شهروند حق دارد از جزئی ترین اطلاعات و تصمیم گیری ها مطلع باشد. یکی از راه های پیشنهادی، انتشار راه های ارتباطی مردم با هر یک از اعضای شورای شهر و شهرداران است. برای مثال، حضور مردم و رسانه ها در جلسات شورا، علی الخصوص جلسات بررسی، انتخاب، سوال و استیضاح شهرداران، ضروری است تا احیانا تبانی بین اعضای شورا و مدیران شهری رخ ندهد.

 

با این رویکرد، وقتی مردم ارزیابی بر مبنای شواهد متقن برای انتخاب مدیران شهری و نحوه مدیریت ایشان داشته باشند، به دلیل بازخوردهای عمومی، از سوی مدیران، سعی خواهد شد که تا حد امکان، نظرات کارشناسی شده و مستدل گردد.

 

در اسناد بالادستی مدیریت شهر، تحول ایجاد کنید

 

حفظ هویت تاریخی و توجه به مختصات اسلامی شهر، از مهم ترین اولویت های سیاست گذاری در نظام مدیریت شهری است. در یک شهر اسلامی، ضرورت دارد عدالت در تقسیم خدمات و منابع شهری رعایت گردد و نگاه ماشینی (صرفا تقاطع محور و برج ساز) از راس تصمیم سازی ها کنار رود و ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی در کنار عمران و آبادانی با حفظ آرامش روحی و امنیت معنوی، مورد توجه قرار گیرد. در کنار این نکات، اولویت دهی به مناطق حاشیه نشین و حفظ منابع طبیعی و مبارزه با زمین خواری را از خطوط پر رنگ مدیریتی خود بشمارید.

 

 

کد خبر 1084863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha