نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر  در بیرجند افتتاح شد

آیین افتتاح نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر و رونمایی از پوستر جشنواره داستان نویسی «نذر کار خوب و نماز عاشورائیان» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیین افتتاح نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر امروز (۲۳ مرداد) همزمان با رونمایی از پوستر جشنواره داستان نویسی «نذر کار خوب و نماز عاشورائیان» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند برگزار شد.

 

«طاهره حمیدی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: باید تلاش کنیم که کودکان و نوجوانان را با فرهنگ حسینی و مفاهیم عاشورا و زندگی امام حسین (ع) آشنا کنیم.

 

حمیدی با بیان اینکه این نمایشگاه کار مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان است، افزود: گفتمان سازی مباحث امربه معروف و نهی از منکر با شعار خوب زندگی کردن تمرین می خواهد از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه از ۲۳ تا ۳۰ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده حضور علاقه‌مندان خواهد بود، ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه‌هایی از جمله قصه‌گویی، خاطره نویسی ، معرفی شخصیت، آشنایی  کودکان با معارف عاشورایی پیش بینی شده است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به رونمایی از پوستر و مهرواره ادبی امر به معروف و نهی از منکر در این مراسم اشاره کرد و گفت: آشنایی کودکان و  نوجوانان با امربه معروف و نهی از منکر از جمله اهداف رونمایی از این پوستر است و ما این پوستر را نذر کار خوب نامگذاری کرده‌ایم تا بچه ها کارهای  خوب شان را برای ما بنویسند و در این مهرواره شرکت کنند.

 

 حمیدی با بیان اینکه تجلیل از برگزیدگان این مسابقات همزمان با  اربعین حسینی خواهد بود، افزود: کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۵ سال می‌توانند تا ۲۰ شهریور ماه آثار خود را به مراکز کانون در استان تحویل دهند یا از طریق پیام‌رسان سروش به شماره ۰۹۰۲۰۰۹۵۳۸۶ ارسال کنند.

 

وی به تشکیل تکیه مجازی کانون همزمان با ماه محرم اشاره و بیان کرد: بخشی از وظایف این تکیه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به تشکیل مهرواره متعدد در کانون که بخشی از کارشان ترویج امر به معروف و نهی از منکر است اشاره کرد و گفت: تریبون عاشورایی هم در حاشیه این نمایشگاه راه اندازی شده و از خاطرات خوب  بچه ها فیلم تهیه و در فضای مجازی کانون منتشر می شود.

 

گفتنی است؛ دهه امر به معروف و نهی از منکر همزمان با نخستین روز محرم آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

کد خبر 1084894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha