تضادها در زندگی خانوادگی فزونی پیدا می کند/ مهارت سبک زندگی ضرورت جامعه امروز است

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اهمیت کسب مهارت های سبک زندگی در جامعه امروز گفت: تضادها در زندگی خانوادگی فزونی پیدا می کند.

« حجت الاسلام ابوالفضل مرادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت پیشگیری از خشم و غضب گفت: دنیا خاستگاه رسیدن به برخی از امور است و دشواری ها و ناخوشایندی ها و فراز و فرود خودش را دارد، اما بینش ها ، نگاه ها ، دانش ها و مهارت‌های ما کمک می‌کند در این فراز و فرود دچار فراز و فرود درونی نشویم به همین منظور اگر خوب دنیا را شناختیم توقعاتمان از دنیا با واقعیت منطبق می شود. 

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز افزود: در روایات آمده است: « حب الدنیا  رآس کل خطیئه » از این رو دنیا را باید خوب بشناسیم و اینکه ما در دنیا به تمام خواسته هایمان نمی رسیم و خیلی از رفتارهای ما تابع این شناخت و باورهای ماست .

وی اظهار کرد: در زندگی اجتماعی مثلا خانواده  این تضادها فزونی پیدا می کند پس لازمه اش این  است یک مقدار مهارت های زندگی را یاد بگیرند به واقع باید دانست خشم چیست و چگونه تولید می شود و چگونه باید بتوانیم کنترلش کنیم . این بسیار مهم است .

وی با اشاره به اهمیت کنترل خشم و غضب بیان کرد: آمارها را که نگاه می‌کنیم حتی در کشورهای پیشرفته ، مثلا : در آمریکا ۵۲ درصد طلاق‌ها و جدایی های خانواده عاملش هیجانی به نام هیجان خشم روانشناسان هشت هیجان پایه ای را برشمرده اند . که یکی از آن موارد خشم است  .

وی ادامه داد: با این حساب باید یک بینش یک دانشی نسبت به خود خشم پیدا بکنیم بعد از آن که شناخت پیدا کردیم حالا بگویم طبق این شناخت ما ، این عوامل باعث می شود که خشم خود را کنترل کنیم .

وی افزود: روایاتی که از ائمه معصومین بیان شده این که  این روایات در زندگی ما  ، در سبک زندگی ما تاثیر بگذارد . ما باید این مهارت‌ها را به دست آوریم، آن وقت ببینیم زندگی ما چقدر آرامش پیدا می کند ، چقدر زن و شوهر می توانند در آرامش باشند ، چقدر زن و شوهر می تواند باعث دلگرمی یکدیگر باشد . مگر خداوند متعال نفرمود: زن و مرد  (لتسکنوا الیها ) کنار هم باشند برای اینکه آرامش پیدا کنند؛ اما وقتی بعضی ها  ازدواج می کنند آرامش را از دست می دهند .

حجت الاسلام مرادی عنوان کرد:قانون طبیعی این است که زن و شوهر مایه آرامش برای یکدیگر باشند؛ اگر طبیعت و  معیار درست باشد مثل کسی که زمانی که تشنه اگر آب بنوشید باید تشنگی اش برطرف شود . گرسنه غذایی خورد رفع گرسنگی شود؛ وقتی مزاج و میزان درست نیست و جسم دچار مشکل هست همین غذا و آبی را که انسان می خورد بدتر می شود  .

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز بیان کرد: حال که می‌بینیم که زن و شوهر سکونت و آرامش پیدا نمی‌کنند  این طبیعت بهم خورده که باعث این امر می‌شود؛ مخلص کلام اینکه اگر خشم کنترل گردد  باعث می شود که زندگی ها در خانواده اصالت پیدا کند .

حجت السالام مرادی خاطرنشان کرد: ابتدا ما باید شناختی نسبت به این هیجان و خشم یا نوع هیجان پیدا کنیم . هیجانات ما اینگونه است که یک محرکی دارد به اصطلاح عاملی دارد و ما یک تفسیر از آن می کنیم که این محرک و تفسیر ما از آن ایجاد خشم و هیجان می کند . پس تفسیر ما از محرک است که نوع هیجان را ایجاد می کند .
 

کد خبر 1084901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha