طرح کوچه‌های حسینی در  منطقه هشت اجرا می‌‌شود

طرح کوچه‌های حسینی به منظور گسترش فضاي معنوي، تکريم شعائر اسلامي و گراميداشت اقامه عزاي سيد الشهداء (ع) در محلات منطقه ٨ در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: محمد بنی‌ حسن معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه٨، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم‌الحرام و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: با توجه به مرحله جدید شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از طرفی دلدادگی ایرانیان به امام حسین (ع) و اهمیت سوگواری این ایام که زمینه‌ساز احیای ارزش‌های متعالی انسانی است طرح کوچه‌های حسینی (ع) مطرح و  با مشارکت و همکاری شهروندان و هیئت‌های مذهبی به مرحله اجرا درآمد.


محمد بنی‌ حسن با اشاره به شعار محرم امسال "با یاد تو شهر جان گرفته" گفت: در دهه اول محرم از ساعاتی قبل از اذان مغرب تا پس از اذان خوروهایی مجهز به سیستم صوت مزین به کتیبه‌ها و پرچم‌های عزاداری امام حسین(ع) در محلات منطقه حرکت و به عزاداری می‌پردازند.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 8، همچنین اجرای طرح برپائی روضه‌های خانگی و تماس شهروندان با شماره 09106908549  و درخواست مداح را از دیگر طرح‌هایی ذکر کرد که به منظور حفظ سلامت اهالی منطقه برای سوگواری اجرا می ‌شود.


محمد بنی حسن در ادامه ویژه‌برنامه‌های ایام محرم در منطقه 8 را تشریح کرد و گفت: مناسب‌سازی فضاهایی همچون چمن مصنوعی زمین ورزشی فدک،  بوستان‌های فارسیان، تسلیحات و مدارس برای میزبانی و برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول محرم، برپائی موکب حسینی باهدف تقویت مشارکت هیئات مذهبی، ایجاد روحیه و انگیزه در میان مردم، رعایت و ارتقاء پروتکل‌های بهداشتی در مکان‌های پرتردد همراه با توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در چهارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی، اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی با رویکرد ترویجی تبلیغی با استفاده از ظرفیتهای خیرین محلی و گروه‌های جهادی منطقه، برپائی ایستگاه صلواتی و فرهنگی همراه با پخش مداحی و توزیع پرچم، نشر و تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی،  برگزاری مسابقات فرهنگی در سرای محلات، مراسم تعزیه ودمام زنی، سیاهپوش کردن ساختمان‌های سرای محلات، اماکن اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در منطقه، مقتل خوانی مجازی در سرای محلات، برگزاری مسابقات مختلف با محوریت محرم به صورت مجازی، اجرای مسابقه و آموزش برای کودکان و ... از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت ایام محرم اجرا می ‌شود.


[▪️] گفتنی است برنامه‌ها با مشارکت و همراهی شورایاری‌ها، سرای محلات، هیئت‌های مذهبی، قرارگاه انصارالحسین و ... اجرا می‌شود.

کد خبر 1084951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha