آمادگی نهادنمازجمعه در استان کرمان برای مقابله با کرونا | از قرار دادن فضای مصلی ها در اختیار کادر درمان تا تشکیل مجدد قرارگاه شهید سلیمانی

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان از آمادگی نهاد نمازجمعه در سراسر استان برای کمک به کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: تضرع، توسل و استغفار برای رفع این بیماری نیز باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام سیدمحمدجعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان گفت: با عنایت به منویات مهم و راهبردی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون لزوم اتخاذ آرایش دفاعی جدید در مقابله با کرونا و همچنین در راستای گردهمایی مجازی ائمه جمعه که با سخنان و دستورالعمل های رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همراه بود؛ آمادگی هایی ایجاد شد.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان در این زمینه اظهار کرد: آمادگی کامل برای اینکه نهاد نمازجمعه در اختیار ستادهای منطقه ای و شهرستانی مقابله با کرونا قرار بگیرد وجود دارد.

 

 

وی افزود: فضای مصلی ها نیز برای واکسیناسون می تواند در اختیار شبکه بهداشت گذاشته شود و حتی برای بستری بیماران، می توانیم از فضای مصلی ها استفاده کنیم و مصلی نماز جمعه در مناطقی که از فضای مناسب محروم هستند، کاملاً برای این امر قابل استفاده است.

 

 

 

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه حتی به قیمت تعطیلی یا انتقال نماز جمعه به مکان دیگر، با ملاحظه اولویت بلاد مسلمین، باید به میدان برویم؛ بر تجدید رزمایش مواسات و کمک های مؤمنانه با مرکزیت مسجد. شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آنان، افزایش رعایت شیوه نامه در نمازجمعه ها با توجه ویژه به فاصله گذاری، ماسک، ضدعفونی و تب سنج تأکید کرد.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش توجه ویژه به تضرع، توسل و استغفار در این ایام و در نمازجمعه های استان برای رفع ویروس کرونا را نکته مهمی قلمداد کرد و در پایان گفت: تشکیل مجدد قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین تشکیل جلسات شهرستانی با محوریت ائمه جمعه با ائمه جماعات، دست اندرکاران مسجد، گروهای جهادی، مسئولین و فعالان در عرصه مواسات و خدمت مورد تأکید است.

کد خبر 1085042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha