پیکر بانی حوزه علمیه مرودشت در این شهرستان تشییع می شود

حجت الاسلام عابدینی گفت: آیت الله «سید محمود موسوی نژاد»، بانی حوزه علمیه مرودشت، شامگاه جمعه ۲۲ مرداد در بیمارستان «ارتش» تهران بر اثر عارضه قلبی و ابتلا به کرونا در سن ۸۷ سالگی، دار فانی را وداع گفت و پیکر وی در مرودشت تشییع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد عابدینی»، امروز (یکشنبه 24 مرداد) با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله «سید محمود موسوی نژاد» در جمع خبرنگاران گفت:  آیت الله «سید محمود موسوی نژاد»، بانی حوزه علمیه مرودشت و شاگرد امام خمینی (ره)، شامگاه جمعه ۲۲ مرداد در بیمارستان «ارتش» تهران بر اثر عارضه قلبی و ابتلا به کرونا در سن 87 سالگی، دار فانی را وداع گفت.

استاد حوزه علمیه شهرستان مرودشت افزود: پیکر آیت الله «موسوی نژاد» به شهرستان مرودشت منتقل خواهد شد و روز تاسوعای حسینی در حوزه علمیه جدید مرودشت تشییع و تدفین می شود.

وی اضافه کرد: آیت الله «موسوی نژاد» از شاگردان مرحوم آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره)، علامه طباطبائی و شهید مطهری و همچنین هم دوره‌ علمی حضرت آیت الله خامنه ‌ای، رهبر معظم انقلاب نیز بوده‌ است.
 

حجت الاسلام عابدینی عنوان کرد: آیت الله «موسوی نژاد»، زاده نیشابور بود که از سال ۴۲ به مرودشت مهاجرت کرد در سال ۵۵ با مرحوم حجت الاسلام «خدایی»، امام جمعه وقت حوزه علمیه «امام صادق (ع)» شهرستان مرودشت را تاسیس کرد.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات وی در شهرستان مرودشت می توان به تربیت طلاب در این شهرستان، ساخت مساجد، حمام، خانه‌های عالم و حسینیه‌ های متعدد اشاره کرد و در تاسیس کمیته انقلاب، دانشگاه آزاد، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد در شهرستان مرودشت نیز به خدمت پرداختند.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اقدامات فرهنگی و عمرانی آیت الله «موسوی نژاد» گفت: حرکت و تلاش وی در صیانت و پاسداری از تخت جمشید در برابر تهدید تخریب یا غارت‌ احتمالی در هنگامه انقلاب اسلامی نیز فراموش نشدنی است و در اوایل اسفند ۵۷ به یگان ضربت شهربانی نامه ای نوشت و شهربانی را مسئول حراست از این اثر تاریخی کرد و مانع از تخریب این اثر تاریخی شده بود.
 

کد خبر 1085093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha