اشتغال ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های علمی و کاربردی

واحدپور با اشاره به متغییر بودن اشتغال خروجی دانشگاه های علمی و کاربردی، گفت: ۷۰ درصد دانشجویان فارغ التحصیل شاغل هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان ، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 9 مرکز علمی کاربردی در مقاطع کاردانی به کارشناسی اظهار داشت: رشته های این مجموعه جامعه محور و نیاز سنجی جامعه است.

 

مرتضی واحدپور با بیان اینکه در سال جاری 10 رشته به رشته های این دانشگاه افزوده شده است، ادامه داد: در 96 رشته تحصیلی سالجاری دانشجو پذیرش می شود که 42 رشته از این موراد مقطع کارشناسی دارد.

 

وی با اشاره به رشته های جدید دررشته صنایع دارویی و داروسازی و کاردانی کودکان ناشنوا و کم شنوا و یا رشته هایی در حوزه شیمی و شوینده ها را جزو رشته های جدید عنوان کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی در سال گذشته شاهد افزایش دانشجو بوده است و در طی 10 سال اخیر در مجموع این دانشگاه با کاهش ورود دانشجو مواجه بوده است.

 

واحدپور با اشاره به متغییر بودن اشتغال خروجی دانشگاه های علمی و کاربردی، گفت: 70 درصد دانشجویان فارغ التحصیل شاغل هستند.

 

وی با اشاره عدم استقبال از رشته های صنایع دستی از طرف متقاضیان استان، گفت: بعضی مراکز علمی کاربردی وابسته به بخش خصوصی مستقل عمل می کنند.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان، در ادامه از انحلال مرکز علمی کاربردی واحد معدنی کالسمین خبر داد و گفت: در صورت انحلال این مرکز باید تمهیداتی برای فعالین این حوزه اتخاذ شود.

 

واحدپور در پایان از آغاز ثبت نام مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های علمی و کاربردی استان زنجان خبر داد و گفت: ثبت نام از امروز 24 مردادماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

کد خبر 1085101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha