طرح پویش نذر آزادی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی برگزار می شود

رستمیان با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز ۲۶ مرداد ( سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی) گفت: طرح پویش نذر آزادی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی برگزار می شود.

« سلیمان رستمیان» در جریان برپایی آئین گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به وطن اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره روز آزادی آزادگان و ورود پرافتخار آنان به ایران اسلامی، پویش نذر آزادی در البرز برپا می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: پویش نذر آزادی یکی از برنامه های مناسبت ۲۶ مرداد است که اداره کل بنیاد شهید استان ابلرز با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نسبت به برپایی آن اقدام کرده است. 

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: مهمترین ویژگی آزادگان صبر و استقامت است که در طول سال ها اسارت در زندان های بعثی از خود نشان دادند و در این عرصه ایستادگی و فداکاری را تبیین کردند. 

 

رستمیان اظهار کرد: هرساله ویژه برنامه های متنوعی با توجه به ورود آزادگان در نظر گرفته می شد که سال جاری با توجه به شرایط کرونا و اهمیت فاصله گذاری اجتماعی این برنامه ها تا حدود زیادی تغییر کرده است.

 

الگوگیری از حماسه آفرینی و ایستادگی آزادگان

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اظهار کرد: نسل امروز نیازمند تبیین باورهای ایمانی و معرفتی است که در جریان هشت سال دوران دفاع مقدس به واسطه رزمندگان انقلاب اسلامی به ظهور نشست به ویژه آزادگان که با حماسه آفرینی و ایستادگی درس عزت و صبر را آموختند.

 

رستمیان خاطرنشان کرد: در جریان گرامیداشت روز ورود آزادگان اداره کل بنیاد شهید استان البرز با همکاری ستاد دیه پویش نذر آزادی را طرح ریزی کرده است که در جریان اجرای این پویش علاقمندان می توانند کمک های خود را به شماره حساب ۱۲۵۲۵۲۵۰۰۲ به نام ستاد دیه استان البرز واریز نمایند. 

 

اجرای طرح جمع آوری خاطرات آزادگان

 

رستمیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت انتقال خاطرات و رخدادهایی که برای آزادگان در طول دوران اسارت اتفاق افتاده است بیان کرد: خاطرات آزادگان در قالب فضای مجازی جمع آوری و گردآوری می شود تا نسل های آینده از این ایثار و فداکاری آنان مطلع باشند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: بنابر تدابیر صورت گرفته با مدیریت شهری کرج تبلیغات محیطی برای گرامیداشت این روز اجرا می شود و صدا و سیمای استانی نیز ویژه برنامه هایی با همین محور تدوین و تهیه کرده است که در همان ایام پخش می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1085144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha