اهداف و آرمان های امام حسین (ع)در واقعه عاشورا درس های بزرگی برای جامعه امروزاست

اکبری گفت: اهداف و آرمان های امام حسین (ع)در واقعه عاشورا درس های بزرگی برای جامعه امروز در جهان اسلام دارد که باید به آن توجه شود.

 نوروز اکبری در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت : ماه محرم ماه عزا و ماتم محبین و دوستداران اهل بیت عصمت وطهارت و عزاداری و سوگواری برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان است. 

 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب افزود : در مجالس عزاداری علاوه بر سوگواری باید اهداف و آرمانهای امام حسین علیه السلام بیان شده و واعظین نسبت به تبیین آن برای عزاداران اقدام کنند . 

 

وی  با بیان اینکه  درس عاشورا درک رهبریت صالح و هدایت درست جامعه بشری است اظهار کرد: ما باید به خوبی بدانیم که امام حسین (ع) نه تنها برای ظواهر دنیا و مناسبت روزگار قیام نکرد بلکه امام حسین برای هدایت جامعه بشری با یزید زمان جنگید تا به روشنی معلوم شود که امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است. 

 

اکبری تصریح کرد: امام حسین (ع) برای احیای ارزش‌ها و باورهای الهی و اسلامی قیام کرد تا به همه اعلام کند که درس آموخته مکتب نبی مکرم اسلام (ص) و مولا علی (ع) است که هیچ وقت تابع ظلم و تعدی نخواهد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب گفت: عزاداری تنها بخشی از اقامه عزادر ایام محرم می باشد خودسازی و تزکیه نفس در این ایام نیز باید مورد توجه قرار گیرد .

کد خبر 1085240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha