تعداد تست های مثبت کرونا افزایش یافت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: تعداد تست های مثبت کرونا در این شهرستان افزایش یافت.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: تعداد تست های مثبت کرونا در این شهرستان افزایش یافت که با شیوع کرونا طی چند روز اخیر اینک ۷۵ درصد تست های کرونا در این شهرستان مثبت است که قبلا این میزان ۳۵ درصد بود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان با اشاره به افزایش تست های مبتلا به کرونا در این شهرستان نسبت به قبل عنوان کرد: روزانه ۲۵۰ تست کرونا در مرکز سرپایی و ۳۰ تست در بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسجانی شیروان صورت می گیرد و شمار مراجعان هم به مراکز منتخب افزایش یافته است.

 

هاشمی با بیان اینکه اینک ۱۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در شیروان بستری هستند، خاطرنشان کرد: قبلا تعداد مراجعین به مرکز منتخب شهرستان روزانه ۸۰ نفر بود که اینک به ۲۵۰ نفر در روز افزایش یافته و تعداد بستری های مبتلا به کرونا شهرستان قبلا روزانه ۱۲ نفر بود که اینک به ۳۵ نفر در روز  افزایش یافته است.

 

وی اضافه کرد: در پیک جدید تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به کرونا نسبت به قبل افزایش داشته که توصیه می شود در صورت بروز علائم، خود را قرنطینه کنند، با دیگران مراوده نکنند، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، زدن ماسک و خودداری در تجمعات را جدی بگیرند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان در خصوص واکسیناسیون گروه های سنی گفت: تا کنون بیش از ۵۰ درصد گروه های سنی در نظرگرفته در این شهرستان واکسینه شده اند که توصیه می شود مشمولین برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند و با توجه به اینکه ترس از عارضه واکسیناسیون بین مردم زیاد شده توجه داشته باشند فواید واکسن بیشتر از مزایای آن است.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1085272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha