خیمه‌ مجازی «معرفت حسینی» در امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود اجرا می ‌شود

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: خیمه «معرفت حسینی» با هدف نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه به شیوه مجازی در امامزاده سید ابراهیم (ع) اجرا می شود.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: خیمه «معرفت حسینی» همزمان با ماه محرم در قالب «بصیرت عاشورایی» و با برنامه ‌های متنوع فرهنگی برای زائران و مجاوران حرم مطهر امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود به شیوه مجازی اجرا می شود.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: خیمه معرفت در ماه محرم امسال به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ایجاد تجمع و ازدحام زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر امامزاده سید ابراهیم (ع) و با در نظر گرفتن حفظ جان و سلامت مردم، به صورت فیزیکی برپا نشد و در بستر فضای مجازی و غیرحضوری از طریق کانال اطلاع رسانی امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ماه محرم، ماه قیام و پیروزی خون برشمشیر است، تصریح کرد: احکام عزاداری، مشاوره، مهارت های همسرانه، حدیث روز، کودک و نوجوان، سوال های نمازی، هر خانه یک روضه، وقف احسان ماندگار، عترت و ... از جمله برنامه های این خیمه معرفت مجازی است که در یک حرکت ابتکاری و به همت کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار می شود.

 

اسبری برگزاری خیمه معرفت مجازی را گام موثری برای تقویت و تحکیم باورهای دینی نسل جوان دانست و اذعان داشت: نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در جامعه، الگو گیری از سبک زندگی حسینی، تبیین فلسفه عاشورا و ترویج معارف اهل بیت (ع) از اهم اهداف برگزاری این خیمه معرفت مجازی است که در دستور کار قرار دارد.

 

رابط کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود یادآور شد: خیمه معرفت در امامزاده سید ابراهیم (ع) قبل از این نیز به مناسبت حلول سال جدید و ماه مبارک رمضان به شیوه مجازی اجرا شد که مورد استقبال مخاطبان و علاقمندان آن قرار گرفت.

 

کد خبر 1085326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha