برگزاری وبینار درباره نهضت حسینی به همت مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا

مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا به مناسبت ماه محرم الحرام به برگزاری وبینارهای مختلف درباره نهضت امام حسین(ع) با حضور استادان، دانشگاهیان و پژوهشگران اسلامی و عربی اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در آستان مقدس حسینی در چارچوب فعالیت های مستمر خود در ارایه جنبه تاریخی نهضت حسینی و رویدادهای تاریخی آن به برگزاری دو وبینار با حضور اندیشمندان و روشنفکران و  علمای دینی برگزار کرد.

 

وبینار «قدرت و حاکمیت در اسلام در پرتو نهضت امام حسین(ع)» نخستین وبیناری است که به همت این مرکز و با مدیریت «شیخ محمد عبدالرضا الساعدی» برگزار شد. سید ریاض حکیم، استاد حوزه علمیه در این وبینار درباره نهضت حسینی سخنرانی کرد.

 

در این وبینار پرسش های متعددی مطرح و بررسی شد و اطلاعات مربوط به این مسئله بین شرکت کنندگان رد و بدل شد. در این وبینار 223 نفر از استادان، دانشگاهیان و پژوهشگران استان مختلف عراق و کشورهای عربی و اسلامی شرکت کردند.

 

در همین حال، مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در آستان مقدس امام حسین(ع) وبینار «منطق قرآنی در نهضت امام حسین(ع)» را برگزار کرد.

 

این همایش را که از طریق برنامه « Free Conference Call » برگزار شد، مهندس ربیع صالح، استاد دانشگاه بغداد مدیریت کرد و دکتر حسین المجاب در آن سخنرانی کرد.

 

 در این وبینار نیز بیش از 224 نفر از استادان، دانشگاهیان و پژوهشگران از استان های مختلف عراق و کشورهای عربی و اسلامی(لیبی، هند، مصر، الجزایر و سوریه) شرکت کردند و به طرح پرسش ها و اطلاعات در این زمینه پرداختند.

کد خبر 1085328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha