برگزاری سوگواری های محرم در کانون فرهنگی  «مدینه النبی» شیراز با محوریت نماز

میرصادقی گفت: کانون فرهنگی «مدینه النبی» شیراز برنامه های دهه محرم را با محوریت نماز و با شعار «زنده شد با خون سرخت نماز» برگزار می کند.

«صدیقه السادات میرصادقی»، با تسلیت ایام سوگواری محرم و صفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: در میان قیام امام حسین (ع) مشاهده می شود که جایگاه نماز تا چه اندازه مهم است و در ظهر عاشورا و میدان جنگ، اهمیت به اقامه نماز باز هم در اولویت قرار می گیرد.

دبیر کانون فرهنگی «مدینه النبی» شیراز ادامه داد: بر این اساس در برنامه های کانون فرهنگی «مدینه النبی» شیراز، نماز مورد توجه ویژه قرار گرفته است و مراسم روضه خوانی، سخنرانی و ... در این کانون در دهه محرم با شعار «زنده شد با خون سرخت نماز» برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همین شعار بر روی پیراهن هایی برای کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه های این کانون فرهنگی درج شده است و با سخنرانی های مختلف بر اهمیت نماز و جایگاه آن در کنار سایر وقایع کربلا و قیام امام حسین (ع) تاکید می شود.

میرصادقی با اشاره به شیوه برگزاری این مراسم در شب های محرم بیان کرد: تمام نکات بهداشتی و قوانین لازم طبق دستورات ابلاغ شده ستاد مقابله با کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در 2 مدرسه برای خواهران و برادران که نزدیک این مرکز قرار دارد برگزار می شوند.

وی افزود: در این ایام برنامه های روز حضرت قاسم (ع) و حضرت علی اکبر (ع) توسط نوجوانان و جوانان کانون فرهنگی به عنوان میدان داران برنامه ها انجام می شود.

میرصادقی با اشاره به سایر برنامه های کانون فرهنگی «مدینه النبی» شیراز گفت: برگزاری مسابقات فرهنگ عاشورایی، برنامه های معرفی سبک حسینی (ع) و زینبی (س)، اهدای جوایز و بهره گیری از فضای مجازی از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی-مذهبی به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) است و در دهه محرم با مشارکت مردم، این کانون فرهنگی هرشب ۲ هزار نفر را اطعام می کند.

کد خبر 1085345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha